• Anonym (Gothare igen?)

    Återuppta gothisk stil.

    Jag har ett dilemma..

    Jag har varit alternativ i min stil för många år sedan.
    Nu har jag sedan många år bott i en ny stad. Flyttade för ett fint, respektabelt jobb med högt anseende. Kändes som att min stil inte passade med detta jobb.

    Har träffat en underbar tjej som jag flyttat ihop med.
    Hon kan väll vara lite rockig i sin stil, men oftast mkt proper & elegant klädd.

    Nu saknar jag mitt gamla jag, mina gamla kläder, typ. lackbyxor, bondagebyxor med remmar o massa nitbälten, långa rockar & Demoniaskor med platå & utan, jag var rätt fullt ut vad det gällde kläder.

    Jag har testat dessa kläder mer & mera på sistone, och jag bara kommer fram till hur mkt jag saknar min klädstil. Jag har haft med dom på en affärsresa & gick ut i denna nya stad där ingen känner mig & bara njöt av att bara få vara mig själv igen, kändes så bra Glad

    Nu kommer dilemmat, kan man vid snart 40års ålder som kille återta sin gamla stil?
    Hur fan säger man detta till sambon? Hon kommer ju få en smärre chock när hon får se min stil, vi har aldrig pratat om det, har inte vågat för jag tror hon skulle lämna mig.
    Eller om mina grannar ena dagen ser mig i kostymer, proper som brukligt & sen helt plötsligt kommer i Demonia swing-815, med metallplattor och svartsminkad.
    Eller vad skulle mitt  jobb säga..??
    Ingen i min "nya" stad eller nya bekantskapskrets vet detta förflutna.

    Musiksmaken har jag dock aldrig släppt, lyssnar mkt på gotisk musik.

    Jag har hela outfiten kvar på vinden i lådor, och sambon har aldrig hittat dessa, som tur är, eller otur om hon nu skulle kunna acceptera det, vilket jag får ont i magen av bara tanken att hon skulle hitta lådorna.

    Eller ska man bara ta tjuren i hornen och lämna henne isf. och skaffa en ny tjej med gothisk stil?

  • Svar på tråden Återuppta gothisk stil.
  • Grävling 75

    40-års kris kanske? Vilken stil man har privat är väl var och ens ensak, men på jobbet bör man förstå och respektera klädkoder.

  • Anonym (Visa)

    Visa henne vilken stil du hade, det kan du ju alltid göra och märka hur hon reagerar.
    Jag hade inte reagerat nämnvärt på vilken stil min sambo hade i sin ungdom.
    Men om han skulle börja klä sig som gothare nu med smink och hela baletten skulle jag nog garva och tycka att det hörde till 20årsåldern.

  • Anonym (Gothare igen?)

    Ja det är inte på jobbet jag kommer gå i detta, där är det strikt klädkod som gäller..

    Men jag tror inte att det är ngn begynnande 40 årskris, det är nog mera att jag dolt mitt riktiga jag i för många år  Rynkar på näsan

    Men jag får väll se om jag visar henne snart, och ser reaktionen hehe..

  • M i s s

    Har hon inte sett gamla bilder på dig?

    Självklart ska man få ha de kläder man vill på sin fritid. Men om du inte alls har den stilen idag och din sambo aldrig har sett dig i sådana kläder, så blir det kanske lite märkligt.

    Testa börja lite smått och se hur det känns och hur hon reagerar. Hade din sambo kunnat klä sig hur som utan att det hade gjort dig något?

  • Anonym (Gothare igen?)

    Nej  hon har ju inte det, har bara inte blivit så..

    Ja det är ju det som skulle bli märkligt, att bara komma med allt över en dag.

    Men det är klart att hon skulle få det, inget snack om saken. Men jag kanske är mera öppen & inte har så stora krav på henne, hon får vara som hon vill vara.

  • Anonym (V)

    Min kille hade en skitful stil när han var yngre. Om jag leker med tanken nu att han skulle börja klä sig så på fritiden (på jobbet går inte, kostymkrav) så skulle jag ärligt talat inte fixa det. Jag älskar honom och så men attraktionen måste finnas där.

    Prata med din flickvän om det, hon kanske till och med skulle gilla stilen! Eller åtminstone inte ha något emot den. Så prata med henne så fort som möjligt så slipper du tänka på det och oroa dig.

    Hoppas allt löser sig, alla har rätt att få uttrycka sig och känna sig hemma i det de har på sig.

  • Anonym (Gothare igen?)

    Jag får göra det, det är det enda rätta.
    Får se hur hon reagerar, om det blir bu eller bä..

    Ngt. av det blir iaf. återstår & se vad bara Tyst

  • Anonym (V)
    Anonym (Gothare igen?) skrev 2016-07-12 09:02:32 följande:

    Jag får göra det, det är det enda rätta.

    Får se hur hon reagerar, om det blir bu eller bä..

    Ngt. av det blir iaf. återstår & se vad bara 


    Hoppas det går bra :)
  • Anonym (var gothare)

    Jag var själv gothare som ung...min nuvarande kille hade aldrig kunnat acceptera om jag gick tillbaka till det. Jag hade heller aldrig velat göra det. Jag känner att det tillhör ungdomen...tycker faktiskt det är rätt pinsamt se folk på 40-50 år gå klädda så fortfarande...

Svar på tråden Återuppta gothisk stil.