• Anonym (Brat)

Hjälp folk tror alltid jag är en brat/snobb

Hjälp folk tror alltid jag är en brat/snobb eftersom jag har liknande smaker som en brat... Jag klär mig lite överdrivet snyggt eftersom jag gillar att ha snygga kläder (dock inte så dyra men det är mer än genomsnittet i staden jag bor i), jag tycker champagne är godast av alla alkoholdrycker & därför dricker jag det ofta, jag brukar äta kräftor, jag är noga med att bete mig på rätt sätt i verkligheten och är överdrivet noga att jag inte smutsar ner mig på olika sätt. Rätt hållning, självsäker osv.

Ja, helt enkelt att folk tror jag är en rik ung person... Jag kan ofta förknippas med en snobb eller brat och folk tror automatiskt att jag ser ner på folk med låg/medel status & vill tillhöra dom med hög status.

Vem vill inte umgås med folk som har hög status om det visar sig vara en bra person? Det är inte statusen som avgör enligt mig själv, det är helt hur man är som person & ifall jag har något gemensamt med dom som person, inget annat... Men folk tror automatiskt att jag kommer dissa alla med låg/medel status och umgås med dom som har högst status... Ungefär som ett mindervärdeskomplex.

Vad kan man göra? Detta är helt enkelt hur jag är som person men folk har enormt svårt att acceptera det eftersom jag lever i ett samhälle där det inte finns så mycket brats/snobbar/höginkomsttagare osv och det är därför jag sticker ut mycket... Dock pratar jag inte som en typisk brat, utan som en vanlig person.

Folk har redan stämplat mig som brat/snobb innan jag ens har öppnat munnen, ungefär så.

Hur ska jag gå vidare med detta? Det är tufft eftersom jag är en ung kille/man.

• Svar på tråden Hjälp folk tror alltid jag är en brat/snobb
  • Anonym (Madde)

Haha, du är ju det. Man kan vara snobb utan att "dissa" de med "lägre status". Det är lugnt, bekymra dig inte. :)

• Anonym (Brat)
    Anonym (Madde) skrev 2016-07-11 14:42:24 följande:

Haha, du är ju det. Man kan vara snobb utan att "dissa" de med "lägre status". Det är lugnt, bekymra dig inte. :)

Du förstår inte hur många folk hatar mig för detta.
  • Anonym (Brat)
    Anonym (LOL) skrev 2016-07-11 14:51:08 följande:
    Fast pratar du som du skriver så märker de att du också är lite lågstatus Flört

Antagligen tycker väl de flesta att du är lite dryg...
    Skrev fel, skit samma. Mycket istället för många*
  • Anonym (Farstaglitter)
    Anonym (Brat) skrev 2016-07-11 14:58:48 följande:
    Skrev fel, skit samma. Mycket istället för många*
    Hmmm... Jag undrar hur gammal du är? Jag får intrycket att du jobbar rätt hårt för att framstå som en "brat". Det främsta tecknet är att du själv konstaterar att du uppför dig och ser ut som en sådan. Vem mer än någon som gärna vill framstå som en brat tänker som du? Du låter snarare som den manliga versionen av det vi kallar "Farsta-glitter" eller "groggluder".

Jag dricker själv gärna Champagne, men vem gör inte det, och jag har dyra kläder. Mina vänner är likadana och jag lovar dig att ingen av oss någon ens tänkt tanken att vi skulle vara eller varit brats.

Mitt bästa råd till dig lyder som följer:
    "Stop trying so hard!" 
  • Anonym (Brat)
    Anonym (Farstaglitter) skrev 2016-07-11 15:23:23 följande:
    Hmmm... Jag undrar hur gammal du är? Jag får intrycket att du jobbar rätt hårt för att framstå som en "brat". Det främsta tecknet är att du själv konstaterar att du uppför dig och ser ut som en sådan. Vem mer än någon som gärna vill framstå som en brat tänker som du? Du låter snarare som den manliga versionen av det vi kallar "Farsta-glitter" eller "groggluder".

Jag dricker själv gärna Champagne, men vem gör inte det, och jag har dyra kläder. Mina vänner är likadana och jag lovar dig att ingen av oss någon ens tänkt tanken att vi skulle vara eller varit brats.

Mitt bästa råd till dig lyder som följer:
    "Stop trying so hard!" 
    Jag försöker ingenting, det är bara så jag är sedan flera år tillbaka... Det är riktigt svårt att ändra en personlighet, om inte omöjligt.
  • Anonym (Farstaglitter)
    Anonym (Brat) skrev 2016-07-11 15:30:39 följande:
    Jag försöker ingenting, det är bara så jag är sedan flera år tillbaka... Det är riktigt svårt att ändra en personlighet, om inte omöjligt.
    Vad jag försöker säga är att om folk uppfattar dig som en "brat" så beror det på din attityd och ditt uppförande. Mina manliga vänner har svindyra kläder och dricker gärna skumpa, men ingen skulle komma på tanken att kalla dem brats. Skillnaden ligger i attityden. "Brat" ser jag som ett nedsättande omdöme om en person som försöker vara märkvärdig och betraktar andra människor von oben. 

Fortsätt klä dig som du gör och bada i champagne om det gör dig lycklig, men tona ner din attityd så skall du se att folk slutar kalla dig brat
  • Anonym (Klädstil)

Fast Brat innebär ju ett visst mode, det kanske är det folk reagerar på.

• Anonym (Farstaglitter)
    Anonym (Klädstil) skrev 2016-07-11 16:19:41 följande:

Fast Brat innebär ju ett visst mode, det kanske är det folk reagerar på.

Njae, snarare en viss stil/framtoning där klädsel är en del av paketet, men det räcker inte med att klä sig på ett visst sätt för att man skall kalla någon brat.
  • Anonym (Klädstil)

Kotlettfrisyr?
    Färgade chinoshorts, skjorta under sommaren?
    Kanske ett par dyra tygskor och en stickad v-ringad tröja över axlarna?

• Anonym (Farstaglitter)
    Anonym (Klädstil) skrev 2016-07-11 18:07:34 följande:

Kotlettfrisyr?
    Färgade chinoshorts, skjorta under sommaren?
    Kanske ett par dyra tygskor och en stickad v-ringad tröja över axlarna?

Så har min far klätt sig på sommaren så länge jag kan minnas. Minus kotletten och möjligen tygskorna. Skulle jag kalla honom brat skulle jag bli arvlös
  • Anonym (Hahahaha)

En wanna be kanske är mer rätt benämning på dig?! jag tror att du är väldigt nöjd med att uppfattas som en Brat. Det enda som förmodligen grämer dig att du bor i en håla som hindrar dig att spela ut hela registret.

• Anonym (Hahahaha)

Och du.....vi äter inte kräftor utan hummer...

• Anonym (olika)

Jag förstår dig TS. Vi ska gilla olika och låta alla vara som de är. Så länge de håller sig till att vara homosexuella eller muslimer. Nåde den som försöker sig på att vara en välklädd ung man. Eller intellektuellt intresserad kvinna. Då har man passerat gränsen för hur olika man får vara.  

• Anonym (Brat)
    Anonym (Hahahaha) skrev 2016-07-11 22:09:55 följande:

Och du.....vi äter inte kräftor utan hummer...

Låter bra, man blir alltså inte en brat för att man äter kräftor nästan varje dag och allt annat som jag skrev i trådstarten?
Svar på tråden Hjälp folk tror alltid jag är en brat/snobb