Hjälp folk tror alltid jag är en brat/snobb
Hjälp folk tror alltid jag är en brat/snobb eftersom jag har liknande smaker som en brat... Jag klär mig lite överdrivet snyggt eftersom jag gillar att ha snygga kläder (dock inte så dyra men det är mer än genomsnittet i staden jag bor i), jag tycker champagne är godast av alla alkoholdrycker & därför dricker jag det ofta, jag brukar äta kräftor, jag är noga med att bete mig på rätt sätt i verkligheten och är överdrivet noga att jag inte smutsar ner mig på olika sätt. Rätt hållning, självsäker osv.
Ja, helt enkelt att folk tror jag är en rik ung person... Jag kan ofta förknippas med en snobb eller brat och folk tror automatiskt att jag ser ner på folk med låg/medel status & vill tillhöra dom med hög status.
Vem vill inte umgås med folk som har hög status om det visar sig vara en bra person? Det är inte statusen som avgör enligt mig själv, det är helt hur man är som person & ifall jag har något gemensamt med dom som person, inget annat... Men folk tror automatiskt att jag kommer dissa alla med låg/medel status och umgås med dom som har högst status... Ungefär som ett mindervärdeskomplex.
Vad kan man göra? Detta är helt enkelt hur jag är som person men folk har enormt svårt att acceptera det eftersom jag lever i ett samhälle där det inte finns så mycket brats/snobbar/höginkomsttagare osv och det är därför jag sticker ut mycket... Dock pratar jag inte som en typisk brat, utan som en vanlig person.
Folk har redan stämplat mig som brat/snobb innan jag ens har öppnat munnen, ungefär så.
Hur ska jag gå vidare med detta? Det är tufft eftersom jag är en ung kille/man.