Hur fan blir man öppen, glad och social?
Jag är en introvert person. Jag värnar om min integritet och har ingen social media t ex för jag skulle aldrig vilja fläka ut mitt liv inför alla. Jag är inte blyg men jag är ganska tillbakadragen och är ingen som drar till sig all uppmärksamhet på en fest eller på jobbet. Jag är lugn och sansad och sticker inte ut. Jag kan föra mig klanderfritt och skulle aldrig skämma ut mig- inte pga rädsla för att skämma ut mig utan bara för att det sitter i ryggmärgen hur man beter sig inför folk. Jag skulle nog passa bra som en engelsk kunglighet om jag tänker efter.
Det finns säkert många som inte känner mig som tycker att jag är snobbig pga att jag inte är en social person som drar fram som en virvelvind och pratar med allt och alla. Somliga kanske skulle kalla mig tråkig tom och det känns ju mindre kul kanske. Jag blir ofta tillfrågad varför jag är sur eller ledsen när jag bara slappnar av med mitt så kallade resting bitch face och det gör faktiskt lite ont i mig varje gång någon säger så. Missförstå mig inte, jag trivs nästan till hundra procent som jag är men jag inser att "lätta" pratglada personer kanske blir mer omtyckta "på stan" och att det förstås kan ge fördelar. Frågan är hur fan man gör för att bli en glad och social person när man inte är sån av födsel och ohejdad vana?