• NinaFina

Koffein/thein i grönt te?

Jag har innan graviditeten varit en stor kaffedrickare, men har nu gått över till att dricka enbart grönt te då jag får för mig att det är bättre för fostret. Men hur är det, är det nåt koffein/thein i grönt te över huvud taget eller...? Vad är bäst? Har hört att Rooibos är helt koffeinfritt, stämmer det?

• Svar på tråden Koffein/thein i grönt te?
  • Angel80

I rooibos finns inget teein, rooibos är bark från en buske som växer i sydafrika. Jag dricker nästa bara rött te.

Brukar köpa ett rött te från Bodum, (finns på en del ordning och reda butiker, bla den på nk i källaren) Rooibos Pina Colada heter det, tokgott och beroende framkallande.

Om jag inte minns fel så finns det teein i grönt te.

• Erika

Jag tror det finns lite teein i grönt thé men precis som ovan säger så finns det ej i rött thé.

• Suni74

Jag har även upptäckt att det finns ett "te" från Lipton på påse som heter Tahiti och det är inget te i alls utan är en blandning av tropiska frukter och örter... Jättegott! Gå även in på hälsokosten eller en btik med mycket ekologiska varor där finns vitt te och "frukt teer" som ara innehåller fruktextrakt och blad från bär och frukt växter..

• NinaFina

Tack för era svar! Jag har lite svårt för rooibos, men ska kolla det där på NK och prova det. Ska även testa det där Tahiti. Låter gott...

• Tjejen77

Vill rekommendera téet Yogi som finns på hälsokost...Det fick mig att sluta med kaffe helt...Ska dra många minuter och blir ganska starkt....Lite honung i så...MUMS...men smaken är som baken....Delad :)

• Suni74

Yogi är supergott!!! Kolla det!!

• NinaFina

Vad är Yogi för te då? Ät det nåt fruktte eller...?

• Suni74

Det är väldigt kryddigt!!!

Mitt heter Himalaya - Sweet harmony och innehåller:ingefära, anis, fänkål, kanel, koriander, lakritsrot!

• NinaFina

Låter gott! Finns det i flera smaker alltså?

• Suni74

Vet inte... Fick mitt av svärmor!

Svar på tråden Koffein/thein i grönt te?