vadman skrev 2016-07-11 23:34:28 följande:
Är 45 år med ett par barn och har ganska nyligen separerat och har testat nätdejting samt krogen.
Jag vill hitta en framtida partner och är inte intresserad av tillfälliga flirtar samt engångsligg, jag har förmånen att vid 45-års ålder se kanske 10 år yngre ut än vad jag är (det var ingen fördel när jag var yngre).
Mitt ex har också testat nätdejting och funnit ut så som tusentals andra kvinnor att det dräller av singel/inte singel/nästan singel killar som kontaktar kvinnor för mer eller mindre sex och inget annat. Finns såklart undantag.
Första intrycket blev såklart att min presentationstext var för simpel och faktaspäckad, fick givetvis inga svar från kvinnor efter en månad fattade jag detta och skrev om den med mina drömmar för en framtida relation.
Jag bombar på med mail till kvinnor i åldrarna 38-44, där jag skriver något i stil med "Hejsan, finner din presentation intressant. Läs gärna min och om du vill så svara med ett par rader".
Svarstätheten är ändå inte riktigt bra, ca 1 svar på kanske 20 mail...
Lyckas ändå få till en första dejt med fem tjejer, i samtliga fallen dejtar vi ytterligare en gång till (OBS, inget sex eller sånt) där vi faktiskt kommer till puss/kyss-stadiet.
Varpå kort därefter vill tjejen inte fortsätta pga av en massa olika möjliga anledningar, känns helt obegripligt att ena dagen stå och titta rakt in i ögonen och
Vill därför testa denna tes hos er:
Killar i gemen söker snabba engångsligg, tjejer knarkar uppmärksamheten när en seriös man uppvaktar henner men så fort relationen tas upp ett snäpp på "seriös"-skalan då hoppar hon av och letar efter nästa rus.
Killar, erfarenheter?
Tjejer, är det så?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-11 23:37
Skulle skriva:
Varpå kort därefter vill tjejen inte fortsätta pga av en massa olika möjliga anledningar, känns helt obegripligt att ena dagen stå och titta rakt in i ögonen och kyssas passionerat, utväxla affektion men dagen därpå har hon inte "rätta" känslorna.
Jag söker inte seriösa relationer eftersom jag inte blir kär men jag kan ändå ge feedback om vad som väcker intresse och inte på datingsidor (har hängt mycket på Bodycontact ;)).
Det felet du gör är just att du skickar copy+paste med att du finner presentationen intressant och att de gärna får skriva om de har frågor typ. Som tjej med tusentals killar att välja mellan så hatar man sådana meddelanden, eller i alla fall jag gör det. För det första syns det så tydligt att det är standard klipp och klistra och han är förmodligen inte intresserad av mig öht/har inte läst min profil. För det andra är jag inte intresserad av att ställa frågor till någon, det är bara omständigt, forcerat och jobbigt. Det första meddelandet man får av en kille är helt avgörande. Om killar skriver copypaste-meddelanden till mig blockar jag dem eftersom jag inte orkar med att få 10 likadana meddelanden när jag loggar in och sen missar vissa dessutom att de skrivit till mig förr och skickar om samma meddelande igen. Problemet med den här typen av meddelanden är att jag inte alls känner mig utvald, som att du är intresserad av mig på riktigt, utan jag är en av minst 10 som du skickar likadana meddelanden till idag.
Tänk på det som en jobbintervju. Din profil är ditt cv och ditt meddelande ditt personliga brev. Visst, mycket ansträngning för att försöka få en date kanske man tänker, men om du hittar det där drömjobbet = drömtjejen så är det ju värt det :) Jag tycker om profiler där det finns information om killen. Absolut inte "eh ja jag är ju dålig på att skriva sånt här", "vad ska man skriva här då", "fråga om du undrar nåt" osv. Beskriv dig själv och vad du gillar, helst med glimten i ögat. Tjejer gillar killar som har charm och humor
Så i det personliga brevet/meddelandet, kör på detta:
1. beskriv varför du tycker hon är intressant (koppla till hennes profil). Ingen töntig hälsningsfras som "Hej, vad gör du en torsdagskväll som denna", ingen orkar skriva till 10 personer vad de gjort för tråkigt på jobbet och vad man ska laga för mat ändå utan gå på "Hej, jag har läst din profil och.."
2. Beskriv vem du är på ett lättsamt och roligt sätt
3. Viktigast av allt: sälj in dig själv. Beskriv varför man absolut inte får missa dig. Så länge du gör det på rätt sätt så kommer hon bli intresserad! Inte gravallvarligt typ "jag jobbar med detta, tjänar detta, kör en sån här bil, tränar 10 pass/vecka" utan skoja till det lite.
Om du följer ovanstående kommer det leda till att hon blir nyfiken och kollar in profilen. Jag tror på hellre för mycket info än för lite. Förhoppningsvis hittar hon saker som intresserar henne i din profil som det du beskriver med dina framtidsplaner, det är jättebra och jätterelevant att du har med.