• Titti01

    Min sambo är sur på mitt barn!

    De senaste gångerna mitt barn kommit hem till oss så har min sambo blivit sur och grinig. Han klantar till det och det blir massa onödiga bråk.

    Sen lever han sitt liv genom telefonen och datorn.. vet att han är en fin och go kille i vanliga fall, men nu pratar han knappt med mig.. känner mig som en mamma för honom, vad ska jag göra??

  • Svar på tråden Min sambo är sur på mitt barn!
  • Titti01

    Har försökt men han säger bara att det inte är något..

  • Maddi

    Hur länge har du och sambon håller ihop?

    Han måste acceptera, respektera och lära känna ditt barn. De är en sak om han inte tycker om ditt barn, för man tycker inte om alla men lite jobbigt i längden bara och det kan han hålla för sig själv. Dessutom är de på tiden att han visar en vuxen sida och inte som nu bete sig som en 5 åring. Även om han inte är bio pappa så kommer han ändå spela stor roll i ditt barns liv och de kommer bli katastrof i slutändan om det inte funkar. Vad tycker ditt barn om honom?

    Om han inte klarar av de så är de ju inte mycket att ha ett förhållande med och försöka bygga en framtid med barn och så.

  • Anonym (Well)
    FörbjudRättPersoner skrev 2016-07-12 10:23:39 följande:

    Det är ytterst få som kan ta andras avkommor till sig.

    Lämna killen, han kommer att fördärva ditt barn.


  • Anonym (Well)

    Det stämmer inte alls. Snarare är det ytterst få som inte kan ta till sig sin partners barn (eller "avkomma", som du väljer att uttrycka det ). Men de förekommer så klart, oftast löser det sig fort, eftersom de allra flesta föräldrar inte ser personer som inte kan ta till sig barnen, som någon att satsa på...

  • Anonym (Well)

    TS : Berätta gärna mer! Hur länge har ni träffats? Ålder på barn? Har du barnet heltid? Har han barn? Vad blir han sur över?

  • Anonym (Lisa)
    Titti01 skrev 2016-07-12 00:20:53 följande:

    De senaste gångerna mitt barn kommit hem till oss så har min sambo blivit sur och grinig. Han klantar till det och det blir massa onödiga bråk.

    Sen lever han sitt liv genom telefonen och datorn.. vet att han är en fin och go kille i vanliga fall, men nu pratar han knappt med mig.. känner mig som en mamma för honom, vad ska jag göra??


    De senaste gångerna barnet kommit hem till ER? Bor inte barnet också där? Hur gammalt är barnet? Hur länge har du å sambon bott ihop å jag antar då att barnet inte bor hos Er så ofta...
  • Titti01

    Barnet är 7år och bor varannan vecka. Det bruka fungera klockrent mellan barnet och sambon, hon älskar honom och känner sig älskad av honom och kanske är det därför jag blir lite extra känslig nu när det knakar lite i fogen. Vi har bott ihop ett längre tag och han är en stor förebild för henne.

    Har lyckats prata med honom nu och kommit fram till att det vart mycket nu (jag har gått in i väggen, vi har vart sjuka alla tre, mm) sen ska vi hålla bättre rutiner för att få vardagen att flyta lättare och undvika massa onödigt tjafs..

    Allt känns så mycket bättre. Det mesta går att lösa bara man pratar med varandra och det är jag glad för! Vad gulligt av er att svara!

  • Titti01
    Anonym (Lisa) skrev 2016-07-12 18:53:11 följande:

    De senaste gångerna barnet kommit hem till ER? Bor inte barnet också där? Hur gammalt är barnet? Hur länge har du å sambon bott ihop å jag antar då att barnet inte bor hos Er så ofta...


    Hemma hos oss bor vi (vår lilla familj på tre) om du inte förstod det...
Svar på tråden Min sambo är sur på mitt barn!