• Daniella H

Om jag ska värdera min bil vart vänder jag mig?

Jag har en bil som jag ska sälja min bil och har lite funderingar... vad är min bil värd? Har hittat en del värderingsföretag på nätet som värderar bilar gamla som nya. Har någon testa detta och får man en kvalitativ värdering av sin bil och rätt pris? Jag har kikat på några sidor och undrar vilken som är ger bäst värdering??
    Tacksam för tips!

• Svar på tråden Om jag ska värdera min bil vart vänder jag mig?
  • Vinny vince

Det är i princip omöjligt att få en fullständig värdering på sin bil på nätet. 1 pga att bilens värde beror på skicket, servicehistorik och andra aspekter som nätvärderingar varken vet/sett osv.. Jag arbetar själv inom bilbranschen och mycket inom värdering... Kan ärligt säga att de sidor som värderar bilar tjänar mycket pengar men man får ingen riktig värdering tyvärr

• Rabarbapuppa

Varför kollar du inte på Blocket och ser vad marknaden verkar ta för din biltyp - givet att du såklart jämför med annonser på samma typ av bil, miltal, ålder och skick?

Vad är det för bil förresten?

/Puppa

• Handelstanken

Ser ut som smygreklam med länkarna

• Studentpappa
    Handelstanken skrev 2016-07-13 13:33:56 följande:

Ser ut som smygreklam med länkarna

Om man har något med sidan att göra kan man nog tycka det, men det har jag inte. Däremot har jag använt den vid rätt många tillfällen och tycker den är värd att tipsa om.

Är du rädd för reklam är det nog bäst att stänga ner familjeliv som kryllar av det.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Handelstanken
    Studentpappa skrev 2016-07-13 13:59:06 följande:
    Om man har något med sidan att göra kan man nog tycka det, men det har jag inte. Däremot har jag använt den vid rätt många tillfällen och tycker den är värd att tipsa om.

Är du rädd för reklam är det nog bäst att stänga ner familjeliv som kryllar av det.
    Inte Du, TS
  • Studentpappa
    Handelstanken skrev 2016-07-13 14:24:31 följande:

Inte Du, TS

Jaha, dom länkarna hade jag missat. Ja då är det nog rätt uppenbart.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Daniella H

Jag har inget anknytning till företaget utan vill få en bra värdering av min bil och inget annat! Och om jag har skrivit fel eller formulerat mig missvisande  så ber jag om ursäkt för det! Ska tänka på det framöver!! Tack för era svar och funderingar.

• Handelstanken

Värdera bil gör man med sök av likvärdiga på nätet och/eller åker till bilhandlare som köper bilar, men se upp för skojare, lämna den inte etc. utan noggrann kontroll då en del vill sälja eller köpa på kredit

• Handelstanken
    Daniella H skrev 2016-07-12 02:27:28 följande:
    Jag har en bil som jag ska sälja min bil och har lite funderingar... vad är min bil värd? Har hittat en del värderingsföretag på nätet som värderar bilar gamla som nya. Har någon testa detta och får man en kvalitativ värdering av sin bil och rätt pris? Jag har kikat på några sidor och undrar vilken som är ger bäst värdering??
    Tacksam för tips!
    Vad är det för bil?
  • Daniella H

Jag sålde den på www.säljabilen.nu och fick ett okey pris för den. Jag hade en Volvo XC90 -05 och fick 55.700:- så känns helt okey. Tips vart man göra ett klipp på en ny kärra?? Budget 120"

Kollar Blocket eller skicka tips forum eller bilhandlar som är reko!

Vänligen Daniella

Svar på tråden Om jag ska värdera min bil vart vänder jag mig?