• Fjärdegångengillt

Tvillingvagn tips?

Hej,
    Vi väntar tvillingar till hösten och har börjat titta på barnvagn. Det är våra första barn, så vi är helt okunniga inom barnvagnsdjungeln.
    Är det någon som har några bra tips på vagn och vad man bör tänka på i största allmänhet och tvillingvagn i synnerhet?
    Vilken vagn har ni tvillingföräldrar och vad är för- och nackdelar med just den?
    Vi har såklart tittat runt lite och många vagnar är i mina ögon snarlika, men vi hittade en som skiljer sig lite mera, då man har barnen "på höjden" istället för "på bredden". Någon som har erfarenhet av denna?
    http://www.maxinet.se/2in-1-tvilling-och-syskonvagnar/bebetto-42-3in-1-travelset-tvillingsyskonbarnvagn.html
     Tacksam för alla tips och råd!

• Svar på tråden Tvillingvagn tips?
  • FruNyfiken

Ett tips: lyft vagnen innan du köper! Vi köpte en jättefin vagn, men den var så tung att jag inte klarade av att lyfta den i och ur bilen själv. Köpte en lätt Babytravel istället.

• frini

Hej! Jag väntar också tvillingar i höst och har precis skaffat en vagn, en Emmaljunga dubbel Viking 735. Vi valde mellan den och Mountain buggy duet för att vi ville ha en vagn som vi kunde komma in i lägenheten, hissen, affärer mm med (smalare än 75cm). Jag och min man besökte en massa babyaffärer och provkörde alla dubbelvagnar som fanns, och blev kära i denna modell. Sen lyckades vi hitta chassi för sig och liggdelar för sig begagnat, men i nyskick och 2016 års modell. Och mycket billigare än nytt!!! Vagnen ser helt orörd ut!
    Vi valde bort vagnar där de inte låg i bredd. känns inte som att man har koll på stackaren som ligger underst...

Lycka till!!

• Yem

Väntar tvillingar till början av dec. Var först inne på bumbleride indie twin eftersom den fått så bra recensioner men den går inte in i hissen så vi kommer köpa en Bugaboo donkey. Den är dyr men jag har klämt på den en del och tycker den är värd det.Barnen kan sitta både bak och frammåt vända och den är smidig och lätt att hantera. Den går också att skjuta i hop till en enkelvagn för hissen eller när man bara går ut med ett barn.

Ville ha en vagn i bredd också inte den där andra sorten...

Svar på tråden Tvillingvagn tips?