Hon vill skiljas men inte jag
Behöver skriva av mig lite, kanske få lite tips på vägen.
Min fru har för några veckor sedan bestämt sig för att vi ska skiljas. Hon känner att hon är färdig med vårt 8år långa förhållande och 4år som gifta. Vi har två barn ca 4 och 6år gamla, lever i storstad med villa och bra socialt liv.
Jag mår totalt pyton just nu, sover i stort sett ingenting, äter knappt utom det jag behöver för att överleva och livet rinner ur mig.
Vi har egentligen aldrig haft några större problem enligt mig, vi bråkar inte men kan väl vara irriterade på varandra på småsaker, men sånt som går över. Så jag tycker i det stora hela så lever vi ett bra liv, där båda hjälper till med sina delar för att livet ska fungera. Vi har pratat mycket nu efter hon tog beslutet och hon tycker absolut inte jag gjort något fel i vårt förhållande, det är hennes känslor för mig som tagit slut, och hon har tänkt på detta väldigt länge, flera år säger hon.
Vi gick i parterapi för 4 år sedan men båda kände nog att vi inte fick ut så mycket av det, tiden gick vidare och jag tyckte nog att vi hade det rätt bra i livet, visst jag saknade lite att hon inte hade lika stor sexlust som mig, men vi fick till det ganska ofta ändå, hon har i efterhand förklarat att hennes brist på lust är för att hon varit osäker på sina känslor för mig.
Nu i juni gick vi återigen på parterapi, en enda gång, därefter blev det tyst mellan oss i ca 1-1,5v då hon gick och la sig tidigt på kvällen, och jag var ute och gick mycket på kvällarna, båda behövde nog tänka känns det som, sen på fredagen 2v efter terapin så sa hon att hon bestämt sig, hon vill inte längre och är helt säker på detta. Nu när jag fått det klart för mig så känner jag att jag verkligen gör vad som helst för henne, jag nästan "stalkar" henne för jag vill höra hennes röst mm, jag vet att jag borde ge henne utrymme och försöker verkligen.
Nu är hon på semester själv med barnen och jag sitter hemma i villan, jag gråter och bara är....ingen ork till något egentligen, mår bara så dåligt. Försöker prata med så många vänner jag kan, men det hjälper inte fullt ut, men jag försöker verkligen överleva detta.
Hon säger att jag förmodligen bara är rädd för vad komma skall, att bo i lägenhet istället för villa, att inte få ha barnen hela tiden utan varannan veckan, men jag tror jag faktiskt älskar henne trots hon påstar att jag inte varit lycklig heller med henne. Jag tror dock hon har fel, jag känner just nu att jag visst har varit lyckligen med henne.
För mig är kärlek hela paketet, det är inte bara känslor för dom kommer och går, men att ha tryggheten i familjen och livet kring det, att alla är friska och har ett jobb, det gör mig lycklig.
Jag är dessutom rädd att inte hitta kärleken, inte en sån bra kvinna som jag haft tills nu, hon är drömmen känner jag. Ville ha kärnfamiljen, det var min dröm som liten efter att ha växt upp med skilda föräldrar.
Vet inte vad jag mer kan skriva, finns hur mycket som helst, men finns det tips på hur jag ska gå vidare? Kommer jag kunna vinna tillbaka henne efter att vi separerat trots att hon just nu känner att det är rätt?
//Ledsen man