• Anonym (Ängslig och gravid)

Oplanerat gravid med barn nr3. Hjälp!!

Hjälp! Precis tagit ett grav-test och fått veta att jag är gravid, olpanerat, med tredje barnet. De andra två är 3,5 samt 15 månader. Haft misstankar ett par dagar då mensen varit sen. Då har mina tankar varit att det är solklart att göra abort. Nu när jag sett pluset på stickan är jag inte alls lika säker. Igår fick jag veta att jag kommit in på en vidareutbildning som är 1,5 år lång. Det strular till det lite. Vi har pratat om ett tredje barn, men inte nu. Jag har inte ens börjat jobba efter andra barnet. Vi ville prova på vardagen med två barn innan vi tar beslut om tre. Nu kommer utbildningen emellan också, vore skönt att slutföra den utan avbrott (vilket skulle bli mitt i en termin också, mars-17)

Hur ska jag göra? Jag skulle bara vilja göra det ogjort, men samtidigt vet jag ju att det blir ett underbart barn av det hela. Ni som har tre barn, hur är det jämfört med två?

• Svar på tråden Oplanerat gravid med barn nr3. Hjälp!!
  • Anonym (Ängslig och gravid)

Kan tillägga att vi har väldigt begränsat med stöd runt om oss. Varken far- eller morföräldrar, redan idag saknar vi detta. Går det med tre barn? Hur mår parrelationen av tre barn?

Svar på tråden Oplanerat gravid med barn nr3. Hjälp!!