Finns det napp för nappvägrare?
Min dotter är lite drygt 8 månader och har vägrat napp hela sitt liv.
Hon tycker att jag duger gott och väl att snutta på när behovet finns. Behovet har funnits nätterna igenom, när hon behöver sova eller när livet känts jobbigt i största allmänhet. Jag, å min sida, har varit lite skeptisk till det här upplägget men tänkt att "jaja, hon är så liten ännu, hon får som hon vill".
Nu börjar både jag och mina bröst känna att det räcker. Vi önskar lite sammanhängande sömn. Och tid för oss själva.
Annan kort info:
Dottern äter 2 mål mat om dagen (lunch och middag). Frukosten är det lite sisådär med då hon vägrar gröt, välling och yoghurt. Det brukar sluta med amning. Mellanmål alternerar mellan banan och amning.
Frågorna vi ställer är:
Går det att börja med napp så här sent? Dottern har fått prova nappar från MAM, Esska och Philip Avent. (Intressant är att hon suger hysteriskt på nappflaskan från MAM men vägrar deras nappar). Finns det nåt annat napp-märke som kan vara bra?
Finns det nåt annat trick att ta till? Annars, vad ska jag/vi göra? Om 4 veckor börjar jag jobba halvtid, då vore det fantastiskt att få sova lite. För att inte tala om mina söndersnuttade bröstvårtor som svider som eld konstant.
Kära experter, vad har ni att komma med?