• Deceree1

    Djävla gubbe

    Vi har en kolonistuga som vi bor i varje sommar. Vaknade vid 6:00 idag av att en gubbjävel satte igång att trimma. Har semester och vill sova. Nu sitter man här och är förbannad. Han har inte ens nån stuga här. Alltså har han inte här att göra. Det är inte första gången han för så här så jag vet att han kommer att hålla på i minst fem timmar. Har lust att gå och ge den jäveln en rejäl hurring ( örfil) gubbjävel!!!

  • Svar på tråden Djävla gubbe
  • Ramborg

    Gå ut och skäll på honom. Om han inte ens bor där gör det ju inget om du blir ovän med honom.

    Är han där för att någon har anlitat honom får du prata med den grannen. Man tar inte in trädgårdshjälp klockan sex på morgonen, det är ohyfsat.


    42.
  • Deceree1
    Ramborg skrev 2016-07-14 08:31:35 följande:

    Gå ut och skäll på honom. Om han inte ens bor där gör det ju inget om du blir ovän med honom.

    Är han där för att någon har anlitat honom får du prata med den grannen. Man tar inte in trädgårdshjälp klockan sex på morgonen, det är ohyfsat.


    Om du visste vilken jävla förening det här är.. Det är rena cirkusen. Vi har 4 st koloniområden i staden och den vi bor på är den enda där det är biltrafik inne på området. Jag ringde till ordförande och bad honom ta itu med det och det slutade med att han skrek och svor- jag tänker inte vara nån jävla polis härinne, ring inte hit och gnäll fler gånger!!! Sen slängde han på luren. Det är jätteobehagligt att vara här nu så jag vågar inte gå och säga till gubben...
  • Mandel

    Förklara vänligt men bestämt att ni sover i er stuga och inte vill bli väckta kl 6 på er semester.
    Man ska väl visa hänsyn oavsett om det är ett villaområde eller kolonistugor. Man börjar inte föra oväsen tidigt helger och under sommaren.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Dresscode
    Deceree1 skrev 2016-07-14 08:09:07 följande:
    Vi har en kolonistuga som vi bor i varje sommar. Vaknade vid 6:00 idag av att en gubbjävel satte igång att trimma. Har semester och vill sova. Nu sitter man här och är förbannad. Han har inte ens nån stuga här. Alltså har han inte här att göra. Det är inte första gången han för så här så jag vet att han kommer att hålla på i minst fem timmar. Har lust att gå och ge den jäveln en rejäl hurring ( örfil) gubbjävel!!!
    Vad är syftet med kolonilott ? Jag trodde att det var till för att påta och pyssla i en trädgård.. inte att använda som sommarstuga.. men jag kan ha fel...
  • Deceree1
    bängolle skrev 2016-07-14 10:15:00 följande:

    Får man bo/övernatta i en kolonistuga egentligen?


    Ja, vi bor här varje sommar. Vi börjar tröttna på hur föreningen sköter stället så vi funderar starkt på att sälja.
  • Mandel
    bängolle skrev 2016-07-14 10:15:00 följande:

    Får man bo/övernatta i en kolonistuga egentligen?


    Det är nog olika från förening till förening.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Deceree1 skrev 2016-07-14 10:20:38 följande:
    Ja, vi bor här varje sommar. Vi börjar tröttna på hur föreningen sköter stället så vi funderar starkt på att sälja.
    Är det aldrig möten? Går det inte att byta styrelse om de inte sköter sina åtagande som en styrelse ska?
    Är det bara ni som är missnöjda?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Deceree1
    Mandel skrev 2016-07-14 11:09:48 följande:

    Är det aldrig möten? Går det inte att byta styrelse om de inte sköter sina åtagande som en styrelse ska?

    Är det bara ni som är missnöjda?


    Jovisst har vi möten. Och arbetsmöten. Det är bara jag och min kille som sköter allmänningarna fastän det är minst 6 stugor runt om. Dom skiter i det. Och styrelsen är så flata att de inte säger nåt. En del går aldrig på mötena ens. Men nu har dom infört en straffavgift för dom som inte går på mötena. Vi har alltid gått på mötena men efter den utskällningen tänker jag inte gå mer.
  • Deceree1
    Dresscode skrev 2016-07-14 10:20:17 följande:

    Vad är syftet med kolonilott ? Jag trodde att det var till för att påta och pyssla i en trädgård.. inte att använda som sommarstuga.. men jag kan ha fel...


    Det var nog mer så förr. Nu är de som vanliga sommarstugor. Vi har inbyggd pool och pergola så det är mer som en sommarstuga än kolonistuga. Klart vi odlar:) massor :)
  • sextiotalist
    bängolle skrev 2016-07-14 10:15:00 följande:

    Får man bo/övernatta i en kolonistuga egentligen?


    Jadå. Om det är en kolonistuga. Det finns flera sådana kolonistugor i Stockholm.

    Även här i Malmö.
    Deceree1 skrev 2016-07-14 12:13:47 följande:

    Det var nog mer så förr. Nu är de som vanliga sommarstugor. Vi har inbyggd pool och pergola så det är mer som en sommarstuga än kolonistuga. Klart vi odlar:) massor :)


    Det är inget nytt.
  • sextiotalist
    Dresscode skrev 2016-07-14 10:20:17 följande:

    Vad är syftet med kolonilott ? Jag trodde att det var till för att påta och pyssla i en trädgård.. inte att använda som sommarstuga.. men jag kan ha fel...


    Kolonilott är när man hyr en odlingslott. Kolonistuga är när man hyr/äger en stuga på ofri grund och man inte få bo året runt i.
  • Ramborg
    Deceree1 skrev 2016-07-14 12:11:58 följande:

    Jovisst har vi möten. Och arbetsmöten. Det är bara jag och min kille som sköter allmänningarna fastän det är minst 6 stugor runt om. Dom skiter i det. Och styrelsen är så flata att de inte säger nåt. En del går aldrig på mötena ens. Men nu har dom infört en straffavgift för dom som inte går på mötena. Vi har alltid gått på mötena men efter den utskällningen tänker jag inte gå mer.


    Helt fel taktik! Avsätt styrelsen och ta över föreningen istället! Så får ni ordning på stället och kan bestämma hur det ska vara.
    42.
  • Deceree1

    Jag tror att det kanske skulle bli mer ordning om det fanns ordningsman som hade koll på trafik och sånt. Men dom är för snåla. När vi hängnade in vår tomt så tvingade ordförande oss att klippa av 10 cm av nätet. Nätet var en och 10, och det får bara vara en cm så vi gick hela tomten runt och klippte 10 cm av nätet. Men många andra har cypresser och paradisbuske som är flera meter höga alldeles intill tomtgränsen. Idiotförening. Är skapligt trött på allt här.

Svar på tråden Djävla gubbe