• Anonym (Hjälp)

Blev inte erbjuden kuratorsamtal

Var på läkarbesök inför abort och det kändes märkligt. För det första var alla väldigt barska och kände mig som den största idiot någonsin som hamnat i denna sits, men jag blev aldrig heller erbjuden något samtal. Det hela gick till såhär: kommer dit, får göra ul, läkaren bryr sig inte om att jag ser allt. Sedan får jag välja metod. Jag svarar att jag vet inte eftersom jag inte vet riktigt vad de innebär. Till slut tickar klockan på och 'tar bara' en metod som jag upplevt som minst traumatisk när jag googlat. Inget samtal, får bara världens skyll dig själv känsla.

• Svar på tråden Blev inte erbjuden kuratorsamtal
  • Mytilio

Vad tråkigt att du blev bemött på ett sådant sätt! Har tack och lov sluppit det och bara träffat bra personal vid min abort.
    Det lär ju finnas kuratorer på kvinnokliniken, kanske kan du ringa själv och få en tid?
    Jag och min partner var på ett samtal innan aborten och det handlade eg om att få hjälp på vägen att välja abort eller inte, men det var väldigt bra att få prata med någon. Ska även dit nu i efterhand, det har väckt många tankar och känslor i och aborten och det är viktigt att ta hand om det. Så jag skulle verkligen rekommendera dig, om du orkar, att försöka hitta en kuratorskontakt på KK.

Svar på tråden Blev inte erbjuden kuratorsamtal