Soc, kontakt?
Nu har jag bestämt mig, jag kan inte bo kvar här längre.
Jag är ung men jag är myndig.
Bort fortfarande hemma hos mina föräldrar, i hemmet finns både alkoholism och våld.
Har blivit misshandlad några gånger det senaste året, en gång är för mycket. Blir hotad varje vecka om denne ska ringa polisen och anmäla mig för saker och ting, alltså för sådant man inte äns kan bli anmäld för, så inget mer än massa skitsnack. Detta skriker också detta rakt i ansiktet på mig.
Kommer inte göra någon anmälan, men jag måste komma härifrån.
För ett tag sedan var jag inne på vårdcentralen med en skada, läkaren sa att hon där iaf kunde skriva ett brev till soc för att hjälpa mig med boende.
Kommer snart få en fast inkomst då jag kommer börja studera till hösten. Men behöver komma härifrån snarast, jag orkar inte längre.
Detta tar på min energi varje dag, så fort denne dricker så får jag negativ energi, ser aldrig denne dricker framför mig eller oftast inte, men jag märker denna är påverkad och det tar på energin när man känner av det, att ständigt bli hotad och få höra av sina egna föräldrar att man är oönskad.
Jag vill ringa social tjänsten och kolla hur allt går till, men jag finner inget annat sätt än att skriva mail och det tar några arbetsdagar innan man får svar.
Men jag vill ha svar nu.
Hur gör jag?