• Alinnea

Fler blivande mammor i Gbg-området

Hej! Är 35 år och gravid i v. 14 med första barnet :) Skulle vara roligt att få kontakt med andra blivande mammor i samma situation, gärna i Göteborg eller i närheten! Att dela erfarenheter med och ses och hitta på saker om det känns kul ???? Är bl a lite sugen på att börja på gravidyoga till hösten, om det är någon annan här som är sugen på att hänga på?!

• Svar på tråden Fler blivande mammor i Gbg-området
  • Eili

Jag är 29 år, väntar första barnet i oktober så är i vecka 27. Är bosatt i Kungälv.

Hur har du mått hittills?

• Alinnea

Jag har mått bra fysiskt, bara väldigt trött och hungrig :) Har däremot varit väldigt orolig, då jag haft flera mf tidigare. Men nu känns det säkrare när värsta risktiden gått över! Hur mår du då?

• Eili

Jag har mått bra i stortsätt hela graviditeten. Har lite lättare foglossning och sen har jag tyvärr graviddiabetes som nu ska börja insulinbehandlas.

Det är tufft med missfall men så skönt när det går vägen :)

När är du beräknad?

• Merisalo

Hej! Jag bor också i Göteborg, 29 år och beräknad i början på november, vecka 25 nu. Vore jätte att träffa lite andra gravida häromkring, verkar ju vara långt kvar tills man får träffa någon i en föräldragrupp....

• Alinnea

Jag är beräknad ca 10 januari, så länge kvar för min del ;) Känns fortfarande ganska overkligt tycker jag... Hur är det för er? Har ni planerat o förberett mycket? Marisalo, hur sent får man kontakt med föräldragrupp då?

• cutepoison

Hej! Är 28 (fyller 29) och väntar första barnet. Beräknad förlossning är om 8 dagar så det är väldigt snart men jag lär gärna känna andra som ska ha barn även senare i höst. Jag bor i Mölndal med min sambo.

• Eili
    cutepoison skrev 2016-07-18 21:54:46 följande:

Hej! Är 28 (fyller 29) och väntar första barnet. Beräknad förlossning är om 8 dagar så det är väldigt snart men jag lär gärna känna andra som ska ha barn även senare i höst. Jag bor i Mölndal med min sambo.

Grattis! Åh är lite avis på att ni får träffa eran bebis snart. Jag ha börjat tröttna på att vara gravid nu och upplevelser att alla får sina bebisar nu :P
  • Eili
    Merisalo skrev 2016-07-18 19:08:10 följande:

Hej! Jag bor också i Göteborg, 29 år och beräknad i början på november, vecka 25 nu. Vore jätte att träffa lite andra gravida häromkring, verkar ju vara långt kvar tills man får träffa någon i en föräldragrupp....

Min BM har inte tagit upp något om föräldragrupp men nu kommer jag att bli flyttad till spec-MVC så vet inte hur det blir med den biten för mig.
  • cutepoison
    Eili skrev 2016-07-18 22:22:02 följande:

Grattis! Åh är lite avis på att ni får träffa eran bebis snart. Jag ha börjat tröttna på att vara gravid nu och upplevelser att alla får sina bebisar nu :P

Tack! Jag är väldigt less och uttråkad! Orkar inte göra så mycket så jag bara väntar nu :) Får se om bebis vill komma nu eller om jag får gå över tiden.
  • Eili
    cutepoison skrev 2016-07-18 23:00:27 följande:

Tack! Jag är väldigt less och uttråkad! Orkar inte göra så mycket så jag bara väntar nu :) Får se om bebis vill komma nu eller om jag får gå över tiden.

Hoppas du slipper gå över tiden. Det om mer jag att slippa så vet ju att det blir bebis om max tre månader :)
Svar på tråden Fler blivande mammor i Gbg-området