• nils83

Hade ni låtit er 5 åring göra detta?

Vår son på 5 år vill leka med en granne. Men föräldrarna har ingen koll på vad de gör.

Vi lät han leka där en gång. Men inte mer.

De hade gått iväg till en granne med pool och badat i den. kom hem och var genomblöt. (Var ingen hemma där)

Grannens barn springer runt på gatorna i kvarteret och leker. kan vara mycket trafik ibland. föräldrarna verkar inte bry sig om vad de gör.

Barnen är nosiga av sig. Hörde de säga något dumt till ett äldre par som gick förbi.

Var inne hos oss en gång och lekte men var våldsamma av sig, slängde runt leksaker och höll på.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni låtit er 5 åring göra detta?
  • Jasmin Karlsson

Nej jag hade inte släppt iväg min 5-åring utan uppsyn. Särskilt inte med tanke på det med poolen.

• Anonym (Rasande)

Jag hade blivit rasande om mitt barn släppts iväg till en obevakad pool när han är under ansvar av någon annan!!! Jag är inte så överdriven när det kommer till andra saker. Men när det är en STOR överhängande risk att mitt barn kan dö... Där går fan gränsen alltså!!!

• Tecum

No way! Skulle inte låta barnen leka hos så dysfunktionella föräldrar.

• viseversa

Nej mina barn hade inte fått leka där. Och mina barn får inte bete sig som du beskriver heller.

• fluu

Min är 4,5 år och jag kan släppa henne med blicken om hon är på baksidan av vårt hus och vi är på framsidan. Aldrig annars. Jag hade inte låtit mitt barn vara själv hos grannar som inte håller koll på barnen,  speciellt inte i närheten av vatten eller trafik. Men å andra sidan är jag inte så pigg på att min dotter umgås med barn som beter sig som skit ändå... Hade hon själv betett sig så hade hon fått en rejäl(verbal) sitt opp.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis

Aldrig i livet en 5-åring ensam vid vatten. Hade blivit skogstokig.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Anonym (Absolut inte...)

Aldrig. Hade nog aldrig kunnat sova igen efter det...

• Guldägget

Jag hade inte låtit min femåring leka hos dem och jag hade funderat på att göra en orosanmälan angående deras barn. De utsätter barnet för livsfara!

• Mrs Moneybags

Nej, nej, nej. Jag låter sällan min son vara hemma hos andra barn utan att jag eller hans pappa är närvarande. Det ska vara en familj som jag känner mycket väl och verkligen litar på. 

Svar på tråden Hade ni låtit er 5 åring göra detta?