en till matfråga...hur många lagar all bebismat själva?
själv lagar jag all deras mat...men det verkar vara ganska ovanligt, en del verkar tycka att jag är lite konstig, men så himla ovanligt kan det väl inte vara?????
själv lagar jag all deras mat...men det verkar vara ganska ovanligt, en del verkar tycka att jag är lite konstig, men så himla ovanligt kan det väl inte vara?????
Hej,
Jag lagar vissa saker själv.
Katrin plommonspuré,
palsternacka, ärtor moroötter, majs och potatis puré
Kött.
Andra saker som fisk och fruktpuréer köper jag.
Jag lagar i princip all barnmat själv. När dottern har börjat med grövre konsistens på maten har jag köpt några burkar för att jag varit nervös om de jag gör blir för stora (bitarna alltså)
Köper också någon dessertburk ibland eftersom jag har eksem på händerna och det blir värre av vissa fruktsafter...
Jag lagar i stort sett all mat själv. Jag ger burkmat ibland när vi är borta, men hemma är det hemlagat som gäller. Han är nio månader.
Jag lagar all mat själv och har inte prövat någon köpemat än Är kock till yrket så det är en utmaning att få laga barnamat
+ att jag skulle inte förmå mig att stoppa den köpta maten i munne för att kolla att den inte är för varm
Favoriten hos dottern är torsk med äggsås och potatis
Lagar oxå maten själv. Även gröten. Har köpt lite fruktpuré nu för att variera. Men hon är inte överförtjust. Vill hellre ha ett äpple att tugga på.
Har testat lite burkmat, men hon vägrar. Förstår det, för jag tycker att det luktar pyton.
Lagar också allt själv, men mest för att dottern inte äter nåt annat
skulle ju vara väldigt praktiskt att ha ett barn som gillade både och...
Lagar okså själv men har hört att i "köpe maten" finns det en massa vitaminer och mineraler som ska vara bra för barn som man lätt missar om man lagar själv. Vet inte om det stämmer eller bara är en skröna. Tycker det är kul att göra barn mat. Favorit för tillfället är potatis med leverpastej.
jag tror att det är en stor Bluff att köpeburkmat skulle vara hälsosammare...känns som hundmat tycker jag att köpa mat på burk..det gör jag inte ens till mig själv och jag använder bara färska matvaror...det är ju kul att laga mat
lexa: Köpgröt är vitamin- och järnberikad. Men den vanliga burkmaten är inte berikad och därför inte på något sätt nyttigare än hemlagat. Snarare tvärtom då man i hemlagad mat kan i större utsträckning välja råvaror, till exempel ekologiska grönsaker som p.g.a odlingssättet innehåller mer mineralervariation etc.
Kiralves: Håller med dig om mat på burk. Jag skulle ju själv vägra att äta färdiglagade helfabrikat varje måltid i ett år i sträck, men att bebisar ska göra det verkar mer regel än undantag. Ibland får jag intryck att det betraktas som överkurs att inte ge sina barn färdigköpt mat, nästan lite viktigpetteraktigt. Men jag är ju oerhört noga med maten för oss vuxna, skulle jag då ge min bebis snabbmat varje dag?
Min bebis 6 mån äter i huvudsak hemlagat.