• Mamsul

Vad får ni ut i månaden efter skatt ?

Hej på er ! Har jobbat i vården på ett större sjukhus i ca 9 år som undersköterska. Känner att man sliter varje pass, och hinner knappt äta eller gå på toa. Jobbar dag/kväll helger och storhelger. Är över 40 år och har just nu en lön på 22600kr före skatt på en heltid. Jobbar dock bara 75% så får väl ut ca 13-14000kr. Lite nyfiken vad ni andra har för jobb och vad ni tjänar. Börjar allvarligt tröttna på att vara helt slut efter nästan varje arbetspass.

• Svar på tråden Vad får ni ut i månaden efter skatt ?
  • mammaåten

22 000 nu, from augusti får jag 25500. Ekonomiassistent. Under 1 års erfarenhet inom ämnet.

• mammaåten
    mammaåten skrev 2016-07-16 16:59:19 följande:

22 000 nu, from augusti får jag 25500. Ekonomiassistent. Under 1 års erfarenhet inom ämnet.

Innan skatt ska tilläggas!
  • Ippaas

33000 innan skatt men jobbar 83 % så brukar få ut 25000 då jag jobbar en del beredskap också. Sjuksköterska.

• viskeslopme

Efter skatt får jag ut 22 700kr som 23årig vägledare. Min första tillsvidareanställning.

• Bella1000

Jobbar bara 50% nu eftersom jag pluggar också , eller ja termin 2 startar till hösten då. Jag får ut 14-15000 i månaden i lön! Jobbar i vården och arbetar dygnspass bl.a.

• TeamCaz

Jobbar 5 nätter i veckan, var tredje vecka 6 nätter.

Heltidsanställd på östras bröd (lagret). Får ut efter skatt ca 22-23 000 kr.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Guldägget

Får ut ca 15 000 kr efter skatt. Jobbar 75% som museitjänsteman. Har sex års utbildning. Har ganska fria arbetstider men ett stressigt jobb som gör mig trött.

Svar på tråden Vad får ni ut i månaden efter skatt ?