• Göteborg1975

    Äntligen gravid!

    Jag är 40 år. Jag började med inseminationer när jag var 33 år. Jag har tidigare gjort 5 inseminationer och 3 IVF. Jag blev gravid efter 4:e inseminationen men fick tyvärr ett tidigt missfall i vecka 8-9. Gynekologer menade på att min enda chans att bli gravid var genom äggdonation vilket jag var öppen för.
    Jag gjort nyligen ett DNA test på 23 and me.
    Jag fick då reda på att jag har en genetisk riskfaktor:
    Has one copy of the G20210A prothrombin variant in the F2 gene. Having this variant is associated with about four times higher odds of developing abnormal blood clots in people with European ancestry.
    Jag bestämde mig då för att göra 1 sista insemination:
    Jag började med Fragmin ( som är blodförtunnande ) från första dagen med mens. Jag tar fortfarande Fragmin varje dag.
    Jag tog 300 IE Menopur från tredje menscykeldagen och sedan 1 spruta Ovitrelle.
    Jag inseminerades i Danmark.
    Jag har efter inseminationen tagit 3 Lutinus ( Progesteron ) varje dag.
    Jag är gravid!!!
    Det är ett tips till andra oförklarliga barnlösa kvinnor. Kolla om du har ökad risk att bilda blodproppar!

  • Svar på tråden Äntligen gravid!
  • Sommarmalva

    Jag själv behöver ingen hjälp, men ville bara gratulera till graviditeten och hoppas att allt kommer gå bra! Lycka till!

  • Inez12

    Grattis! Vad roligt för dig. Det måste vara en lättnad.

    Jag är -75 à. Gjorde ett återförande idag av 1 befruktat ägg..så nu håller vi tummarna. Har gjort 4 försök tidigare ett färskt och 3 frysta men utan resultat.

  • Flerabarn

    Bytt användarnamn ( från Göteborg1975 )


    Jag födde tvåäggstvillingar i mars 2017. 
    Lycka till alla som fortfarande kämpar!

  • Flerabarn

    www.apoteket.se/produkt/dynamic-code-blodpropp-1-st-517937/


    399 kr 


    Risken för att drabbas av venös blodpropp påverkas av många olika faktorer och en viktig faktor är ärftlig benägenhet. Två av de vanligaste genvarianterna som ger en ökad risk för venös blodpropp, är en variant av faktor V (faktor V Leiden) och en variant av protrombin. Med vårt test kan du se om du har någon av dessa genvarianter.

Svar på tråden Äntligen gravid!