Operera bort fettpåsar under ögonen - ok?
Jag har sedan jag var barn haft överflödigt fett under ögon, vilket ger kroniska påsar. Det har ändå känts ok fram tills att jag blev i 30års åldern. Nu har man ju fått mindre underhudsfett i hela ansiktet medan fettet runt ögonen framträder ännu tydligare. Har nu både påsar och djupa fåror under ögonen som inte går att sminka bort. Jag tycker att jag är fin så länge jag inte ler och framhäver det för mycket, men de sista åren har jag hatat att bli fotograferade eftersom det syns så tydligt och jag ser sliten ut. Jag har alltid fått höra att jag ser yngre ut än vad jag är, så att inte känna igen sig själv på bilderna är tufft.
Jag har varit på en konsultation hos en plastikkirurg som kan ta bort fettet med laser. Inga ärr kommer synas. Det som får mig att tveka är andra människors åsikter samt att jag känner mig som en hycklare. Jag tycker ju inte att utseendet är det viktigaste, och tycker egentligen att det är ett hemskt fenomen att folk plastikopererar sig för att känna att de duger. Jag vill inte bidra till det. Men samtidigt blir jag ledsen av att se mig själv i spegeln. Vad hade ni gjort?