Symtom men negativt gravtest
Hej!
Jag är helt ny här och har precis börjat försöka bli med barn men jag har lite frågor :)
I maj i år slutade jag med p-piller. Jag hade oregelbunden mens innan jag började med p-piller så förväntade mig att det skulle ta lite tid innan första mensen kom. Jag har aldrig känt av ägglossning tidigare men den 30:e juni fick jag väldigt ömma bröst och molande värk i magen samt att det gjorde lite ont vid sex. Dagen efter var kroppen helt som vanligt. Nio dagar senare, den 9:e juni kommer mensen, lite tidigt tyckte jag men då den är oregelbunden så brydde jag mig inte. Dock höll den bara på i 2,5 dag vilket både jag och min sambo reagerade på då jag alltid haft mens i sex dagar. Och det kom mindre än vanligt. Men återigen så har jag tänkt att det beror på att jag slutat med p-pillren precis. Nu till problemet. Sedan mensen så har jag haft en fortsatt molande värk i nedre delen av magen på kvällar och nätter, nästan som mensvärk men inte lika ont. Det känns på dagarna ibland också. Har haft väldigt svårt att somna pga denna konstiga känsla. I förrgår började jag må illa och det kommer lite i omgångar. I gårnatt när det var dags att sova så började det sticka/pirra till inne i underlivet, det gjorde inte heller ont men jag blev orolig att nåt är fel. Så i morse så tog jag ett graviditetstest men det visade negativt. Har även tagit ett uvi-test men det var också negativt.
Jag är helt ny på det här så jag tänkte se om någon här inne. Kan hjälpa mig. Beter sig kroppen konstigt när man slutar med p-piller eller kan jag vara gravid trots negativt test? Det är ju nu 17 dagar sedan ägglossning så borde grav-testet vara säkert? Eller är det nåt annat fel på mig kanske?