• Svar på tråden Island?
  • efterfest

    Jag var på Island i slutet på Maj och tyckte det var superfint. Vi badade i laguner, hyrde bil å körde runt för att se vattenfall, geysrar(?), vulkan osv. Åt god mat och dansade nätterna långa. Passade också på att dyka i silfrasprickan, vackeeeert ???? Så ja, absolut värt att åka dit. Lite kallt dock, ta med bra kläder för det blåser väldigt :)

  • Dr Nail
    OlivKungen skrev 2016-07-17 17:36:23 följande:

    Det verkar trevligt och fint


    Ok. Isf rekommenderar jag att resa till Island.
  • Anonym (well)

    har också varit där. rekommenderas. Fast jag har bara varit runt Reykjavik och skulle gärna återvända men åka lite mer norrut.
    Det kan vara lite kylslaget så ta med vindjacka.
    Inte så fasligt dyrt heller, som här hemma ungefär. Jag hade hört att det var är jättedyrt på Island så jag blev glatt överraskad. Ta gärna med en extra slant - de har underbara ullplädar, stickade tröjor och rätt mycket päls faktiskt.
    Huvudstaden är liten, så det mesta är på bekvämt promenadavstånd; hamnen (valsafari!), Harpa (konsertbyggnaden) osv

  • nnnnnnnn

    Var där för 10 år sedan och då var det dyyyyrt. Minst 2-4 ggr så dyrt som hemma (oftast ca 3 ggr så dyrt).
    Men efter det kom bankkraschen och då tror jag att det blev billigare för turisterna.

    Vi var där i februari och det var småkallt, grått, blåsigt och magiskt vackert med vattenfall, varma källor osv.

    Har hört att det är finare på sommaren, men jag tror inte att det spelar så stor roll när man åker.

Svar på tråden Island?