• dragonfly123

Bra inledningsfras på facebook

Hej!

Sett en otroligt söt tjej på facebook som jag gärna vill lära känna lite bättre. Jag är inte vän med henne utan såg henne genom en vän, vi bor i samma stad osv, runt samma ålder (runt 23)

Vi är inte vänner, jag har ingen lust att lägga till henne och skriva "Hej" det är liksom så standard...

Så, vad kan jag göra för att vara lite edgy? Funderar på att skriva typ... (utan att lägga till henne som vän)

"Hej där, alltså jag hoppas inte jag verkar konstig nu haha ;) Men tycker verkligen du ser helt perfekt ut. Vad behöver man göra för att få bjuda ut dig på middag?" 

Något i denna stilen, går självklart finslipa det på många sätt och vis. Vad tycker ni? Eller finns det någon bättre "one-liner"? Vad skulle ni vilja höra för att få upp intresset för någon? Kanske ska byta ut "Perfekt" mot något annat? Tycker egentligen "Otroligt söt" passar, men vissa tar ju detta som en diss då de vill va snygga. Jag föredrar dock söta tjejer.

• Svar på tråden Bra inledningsfras på facebook
  • Bibbidi

Skulle hellre skriva något om hennes personlighet (du verkar vara en jättehärlig tjej som jag skulle vilja lära känna lite bättre/ någonting mer som du kan läsa om på hennes profil om du kan komma åt den?) än att kommentera något om hennes utseende. Verkar väldigt ytligt. Sen skulle jag ta bort ;) flirtisen och byta ut mot en glad smiley istället :) eller :D Bara en spontan tanke om vad jag hade föredragit men andra kanske tycker annorlunda

Sen om ni inte är vänner så är det inte säkert att hon kan se ditt meddelande direkt. Har för mig att man inte får någon notis om det då men är inte säker.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • YaYa

Hmmm... Jag hade nog tyckt att det var creepy om en främling skrev nåt till mig på fb. Varför inte prata med er gemensamma vän och försöka få till ett möte irl? Inte som en blinddate utan mer att ni träffas av en "slump". Nästa gång er gemensamma vän typ ordnar grillfest eller picknick eller whatever, se till att både du och tjejen är där....

• YaYa

Och ja, precis som Bibbidi skriver kommer ditt meddeleande att hamna i en dold inkorg som hon själv aktivt måste öppa för att se meddelandet. 

• Schack73

Be vännen presentera er för varandra istället. Picknick, AW, en fika el så. Jag tackar alltid nej till vänförfrågningar från folk jag inte känner och svarar inte på deras meddelanden. Jag tycker mer det är creepy när de kontaktar mig och utgår från att de bara är ute efter ett ligg.

• dragonfly123

"Vännen" är ingen nära vän alls, utan jag såg dom på en bild tillsammans bara och så klickade jag in på hennes profil och blev såld. Det är en tjej jag festat med några gånger bara så henne kan jag knappast fråga haha.

Shack, som du skriver, jag vill ju inte verka som jag är ute efter ett ligg. Jag vill inte vara en va dom jobbiga som lägger till en som vän och skriver hej, alternativt inte skriver något alls.

Jag vill skriva något och verka lite annorlunda bara =) 

• Mantrasina

Be vännen att ordna så att ni träffas. Att få meddelanden från random dudes med komplimanger, oavsett om de handlar om utseende eller personlighet, är fett avtändande och leder omgående till blockning för mig och många av mina vänner. Tjejer överöses av det där hela tiden och i de flesta fall är det totalt ointressant.

• dragonfly123
    Mantrasina skrev 2016-07-18 09:29:57 följande:

Be vännen att ordna så att ni träffas. Att få meddelanden från random dudes med komplimanger, oavsett om de handlar om utseende eller personlighet, är fett avtändande och leder omgående till blockning för mig och många av mina vänner. Tjejer överöses av det där hela tiden och i de flesta fall är det totalt ointressant.

Om du hade tyckt killen var väldigt attraktiv då? Hade du verkligen blockerat den ändå? Förstår fullkomligt att du blockar om du inte tycker den är attraktiv.. 
  • Mantrasina
    dragonfly123 skrev 2016-07-18 09:35:35 följande:
    Om du hade tyckt killen var väldigt attraktiv då? Hade du verkligen blockerat den ändå? Förstår fullkomligt att du blockar om du inte tycker den är attraktiv.. 
    Eftersom jag inte tycker att det är attraktivt med män som tar kontakt med det sättet, och oönskat, hade jag inte gjort på nåt annat sätt? Antar att du menar utseendemässigt nu, men nej. Ett normsnyggt face hade inte förändrat situationen.
  • dragonfly123
    Mantrasina skrev 2016-07-18 10:26:39 följande:
    Eftersom jag inte tycker att det är attraktivt med män som tar kontakt med det sättet, och oönskat, hade jag inte gjort på nåt annat sätt? Antar att du menar utseendemässigt nu, men nej. Ett normsnyggt face hade inte förändrat situationen.

Hmm, hur ska jag göra då? Alltså, jag har ingen vän som jag skulle kunna ta kontakt med henne igenom.. 

Vet helt ärligt inte hur snygg jag är på en skala på 1-10 men får väldigt ofta höra att jag ser väldigt bra ut.

• Dunkgömmet

Även jag hade tyckt att det var läskigt om någon främling kontaktade mig via fb och ville träffas. Det har hänt mig en gång och jag blockerade genast och kände mig bara obekväm. Han uttryckte sig ungefär som du hade tänkt göra.

Om någon däremot skrivit typ: "hej, jag är vän med NN här och fick se dig på bild med henne. Jag tyckte du var fin och läste lite vad du skrivit. Du verkar vara en kul person och så gillar du xxxx, precis som jag!" och så något som hon kan svara på, så att du inleder en konversation. Tex. Du som också gillar xxxxx, har du sett/hört xxxxx?

Att bjuda ut någon man inte känner alls tycker jag är lite skumt. Bättre att prata lite först och se om man har något gemensamt.

Men bäst är nog om du kan fixa så att ni presenteras för varandra. Lycka till med flirtandet!

• The one in Blue

Du skriver att du vill göra nåt unikt. Det du inte förstår är satt vi får meddelanden som det du tänkt skicka irriterande ofta. Det är bara ett av alla sätt på vilket män raggar i tid och otid. Det finns ingenting du kan skriva för att verka unik och inte bara desperat och förmodligen kommer hon inte nappa oavsett.

• Schack73
    dragonfly123 skrev 2016-07-18 09:28:06 följande:

"Vännen" är ingen nära vän alls, utan jag såg dom på en bild tillsammans bara och så klickade jag in på hennes profil och blev såld. Det är en tjej jag festat med några gånger bara så henne kan jag knappast fråga haha.

Shack, som du skriver, jag vill ju inte verka som jag är ute efter ett ligg. Jag vill inte vara en va dom jobbiga som lägger till en som vän och skriver hej, alternativt inte skriver något alls.

Jag vill skriva något och verka lite annorlunda bara =) 

Hur har du och kompisen festat ihop? Via andra kompisar eller bara sprungit på varandra ute? Vem känner du som känner henne? Prata med den personen och försök dra ihop en fest där hon kommer. Börja prata mer med henne och efter ett tag kan du nämna att du sett en jättesöt tjej som hon känner och kanske fråga om hon kan presentera er för varann.
  • YaYa

Om ni är i samma ålder och bor i samma stad borde det ju inte vara någon större svårighet att springa på varandra. Du kanske kan få en uppfattning om var hon brukar festa eller om det finns andra ställen du kan råka träffa henne?

Svar på tråden Bra inledningsfras på facebook