• WiLu

Urinvägsinfektion

Hej

Fick för ca 1 vecka sen urinvägsinfektion och fick då antibiotika i tre dagar, ingen förbättring så fick annan medicin på fjärde dagen i ytterligare 3 dagar. Igår tog även den kuren slut, fick åka till läkaren igen,svider och tränger fortfarande, fick ytterligare en kur! och nu sen igår har jag ont i rygg och även i nedre delen i magen.. mår även illa och känner mig sjuk... Vårdcentralen tog odling som inte visade nått....

anågon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Urinvägsinfektion
  • Anonym (Kontakta vc)

Kontakta vc igen! Inte bra när det gör ont uppåt i ryggen, kan tyda på att det vandrat uppåt njurarna. Även om du har gjort odling så tycker jag att du ska göra en ny.

• cameleon

Det låter verkligen som njurbäckeninflammation, det är det som man får efter UVI, när det gått upp till njurarna. Haft det en gång, inte roligt!

Jag har haft UVI så jävla många gånger men aldrig ätit en så kort kur som du gjort, mina kurer har alltid varit på en vecka (ibland ytterligare några dagar). Vad är det för medicin du fått?

• WiLu

Har varit hos doktorn 5 ggr nu. Urinstickan visade inget denna gången men fortfarande ont i ryggen.

Han skickade remiss för skikt röntgen om sisådär 2 veckor!? Gör mest ont när jag sitter. Har ätit selexid,idomitrim eller hur de nu stavas samt en starkare variant som jag inte kommer ihåg

• Jesper f

Ja,jag. Fick Blodförgiftning i April, inlagd en månad på sjukan. Som grädde på moset, fick jag naturligtvis nån "sjukhusbakterie" med på köpet, som satt sig i Urinblåsan - och efter det har det bara vart elände med urinvägarna, den ena antibiotika kuren efter den andra, svider, ont, blöder.... 48 dgr med antibiotika, kateter, inte kunnat kissa osv... Men nu till sist, peppar peppar ta i trä... Men segt som elände och mått riktigt dåligt under tiden.Fortfarande ont i blåsan, men det kan man tydligen ha pga retningen av att ha haft kateter så länge.

Svar på tråden Urinvägsinfektion