• Jess123

Kräks rätt ut?

Hej!

Jag är gravid i v 8 och mår illa mest hela tiden, jag kräks även helt utan förvarning, har tex kräkts rakt ut över middagsbordet och i en affär. Jag får INGEN förvarning, provat postafen och illamåendet blir lite bättre men de oförutsedda kräkkaskaderna består. Det är otroligt jobbigt och jag vågar knappt lämna huset. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Kräks rätt ut?
  • elyse

Köp kräkpåsar på Apoteket och ha en i handen när du måste gå ut. Små med en rund plastring. Har sådana vid sängen och i bilen ifall dottern blir sjuk. Dyra, men jättesmidiga!

• VictoriaBerggren

Ett litet tips, kräkpåsarna på Apoteket kostar 5 för 49,50:- men på papperskungen.se kan du beställa 50 påsar för 127,90:- tänkte att fem påsar tar slut ganska snabbt :( 

• Tess1990

Får också så :/ än så länge har jag bara kräkts rakt ut när jag varit ute eller hemma och kräkts ner mig själv, golvet och diskbbänken..

Fått springa ut från affärer x antal gånger och undviker nu ofta att handla, sambon får fixa de eller så beställer vi hem.

Tar lergigan och de gör illamåendet bättre så jag slipper de tryckades i huvudet hela tiden men kräks fortfarande lika mycket :/

Svar på tråden Kräks rätt ut?