• Anonym (Lyxfällan)

Bli skuldfri

Var väldigt impulsivt och rent av korkad som tonåring och hamnade hos kronofogden då jag handlade utöver mina tillgångar.
    Tog tag i det först för 2 år sen när jag var 25 då jag ringde alla inkasso och fick tillbakadraget skulderna från KF mot en avbetalningsplan. 
    Betalar 3000 kr på dessa skulder i månaden och då har jag väldigt begränsad inkomst. Betalar även på andra krediter som rullat på under åren och även nytillkomna på min man eftersom vi haft svårt att köpa vissa saker vi behövt just pga våra avbetalningar. En ond cirkel helt enkelt.

Nu har vi iaf verkligen bestämt oss för att inte ta något mer på avbetalning.
    Att inse man hade haft säkert 6000 extra att leva på i månaden utan dem svider och varje månad räkningarna ska betalas känns det rejält. 
    Jag är ändå stolt över mig själv och att jag betalt av på denna stora summa i över 2 år med bara CSN och min mans ganska låga lön. 
    Nu går jag på a-kassa och har också lite med pengar, går snart över till föräldrapenning då det blir lite bättre. Jag är iaf hängiven att bli av med skiten. 

Kommer efter föräldraledigheten plugga igen vilket betyder lite pengar, igen. Men vi är vana vid att leva snålt nu så det får gå helt enkelt. I maj nästa år är min prick borta vilket känns riktigt bra. 
    Har ca 120 000 kvar i skulder.

Någon som vill följas åt och pusha varandra på resan till frihet? 

• Svar på tråden Bli skuldfri
  • Anonym (Sara)

Hej, jag är inte i din sits. Med det är inspirerande att läsa sådant här. Härligt när människor kommer till insikt och börjar ta tag i sitt liv.

Finns en blogg som handlar om just detta. Starta om mitt i livet. 

Hoppas att allt fixar sig för dig och din familj, ni kan vara jättestolta när ni gått i mål {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Lyxfällan)
    Anonym (Sara) skrev 2016-07-18 17:40:27 följande:

Hej, jag är inte i din sits. Med det är inspirerande att läsa sådant här. Härligt när människor kommer till insikt och börjar ta tag i sitt liv.

Finns en blogg som handlar om just detta. Starta om mitt i livet. 

Hoppas att allt fixar sig för dig och din familj, ni kan vara jättestolta när ni gått i mål {#emotions_dlg.flower}

Tack! Ja, jag känner själv att vi är en bra bit på vägen och vill inte ge upp nu även om det är tufft ibland. 
    Har en pappa som är över 70 och fortfarande är hos KF. Jag vill inte leva det livet han gjort ekonomiskt. Om vi lägger manken till borde vi vara skuldfria om max 5 år. 
  • Anonym (En till)

Jag har varit i din sits. Men är skuld fri idag. Lycka till och kämpa på. ?????

• Anonym (Lycka till)

Stort lycka till! Sambon var hos kronofogden när vi träffades samt hade flera skulder både hos inkasso och csn. Han är nu helt skuldfri och är av med sina prickar. Den glädjen den dagen han insåg att han inte längre hade betalningsanmärkningar var stor så förstår att du är motiverad!

Svar på tråden Bli skuldfri