• Anonym (Crap)

Varför bör män vara feminister?

Det är ju inte direkt så att de vinner något på det, som t ex kvinnor gör.

• Svar på tråden Varför bör män vara feminister?
  • micromat

Allas lika värde. Lika lön för lika arbete och så vidare. Det vinner även män på.

Förövrigt är varenda man jag känner feminist, ja egentligen varenda människa jag känner. Det just på grund av ovanstående.

Att man sen inte vill kalla sig för feminist är en annan sak och fullt förståeligt då det bara är extrema feminister som syns och hörs. Dessa vill ingen kopplas ihop med..

• Anonym (Den dörren)

Nu är det fritt fram att slå igen dörren här. TS, håll i dig, för du kommer bli överrumplad av argumenten som ramlar in här tror jag.

• Anonym (Anonym)

Eftersom att det berör de och deras medmänniskor. Feminism berör hela samhället. Alla för dåligt från patriarkatet. Machokulturen vi lever i skadar även männen och den är väldigt farlig

• Anonym (Den dörren)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-07-19 00:12:27 följande:

Eftersom att det berör de och deras medmänniskor. Feminism berör hela samhället. Alla för dåligt från patriarkatet. Machokulturen vi lever i skadar även männen och den är väldigt farlig

Det där argumentet är inget vidare, om man frågar mig. Känns som något som används för att själva begreppet feminsm ska kunna växa starkare. Jag förstår innebörden men den är i längden inte hållbar.
  • Anonym (69"-man)

Jag är INTE feminist då den titeln har kidnappats av vänstern. Jag är dock en ivrig jämställdhets kämpe men om du som kille inte är mogen nog för att inse vad du vinner på ett jämställt samhälle så gör inga argument skillnad.

För som snorvalp så kan man ju tycka att det är bra eller ok att man får förtur till jobb och vård jämfört med andra grupper. När man sedan mognat och blivit en man så inser man att det känns bättre att mamma, frun och dottern får samma lön som sina kollegor och minst lika bra vård som en själv!

• Anonym (Crap)
    micromat skrev 2016-07-18 22:17:40 följande:

Allas lika värde. Lika lön för lika arbete och så vidare. Det vinner även män på.

Förövrigt är varenda man jag känner feminist, ja egentligen varenda människa jag känner. Det just på grund av ovanstående.

Att man sen inte vill kalla sig för feminist är en annan sak och fullt förståeligt då det bara är extrema feminister som syns och hörs. Dessa vill ingen kopplas ihop med..

Hur vinner män på lika lön för lika arbete?
  • Anonym (Crap)
    Anonym (Den dörren) skrev 2016-07-18 22:19:42 följande:

Nu är det fritt fram att slå igen dörren här. TS, håll i dig, för du kommer bli överrumplad av argumenten som ramlar in här tror jag.

Vad menar du?
  • Anonym (Crap)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-07-19 00:12:27 följande:

Feminismens huvudsyfte är ju inte att motverka macho-normen. Det är ju högst sekundärt.
  • Anonym (Crap)
    Anonym (69"-man) skrev 2016-07-19 00:46:16 följande:

Jag är INTE feminist då den titeln har kidnappats av vänstern. Jag är dock en ivrig jämställdhets kämpe men om du som kille inte är mogen nog för att inse vad du vinner på ett jämställt samhälle så gör inga argument skillnad.

För som snorvalp så kan man ju tycka att det är bra eller ok att man får förtur till jobb och vård jämfört med andra grupper. När man sedan mognat och blivit en man så inser man att det känns bättre att mamma, frun och dottern får samma lön som sina kollegor och minst lika bra vård som en själv!

Jag snackar inte om jämställdhet, för det är naturligtvis skitbra. Jag snackar om feminism, feminism är ju en berättelse om VÄGEN DIT, till jämställdhet, en väg som utgår ifrån att i dagens samhälle förtrycker män kvinnor. Den analysen gör knappast mitt liv bättre, men jämställdhet kan mycket väl göra det ja.
  • Anonym (Crap)
    micromat skrev 2016-07-18 22:17:40 följande:

Är du själv feminist förresten? Låter lite roligt att alla dina vänner är det om du inte skulle vara det själv.
Svar på tråden Varför bör män vara feminister?