• Anabell90

"Mensvärk" och andfådd..

Jag slutade med ppiller ca tre dagar innan jag och sambon hade sex, sedan kom mensen dagen efter det. Jag tänkte att det skulle vara omöjligt att jag blivit gravid då men 7 dagar efter (när mensen varit borta i några dagar) fick jag som mild mensvärk som kändes mest i ena sidan. Känns som om någon håller om något med handen därinne ibland.. tänkte att det kunde vara ägglossningen som kom igång igen men nu tre dagar efter känner jag fortfande av det till och från. Har även haft huvudvärk och blivit andfådd när jag rört mig eller ens rest mig. Kan det vara tidiga graviditetstecken? Eller är risken alldeles för liten..

Jag är orolig att det ska vara något annat, men jag är frisk förövrigt så äggledarinflammation känns inte troligt att jag skulle fått helt plötsligt. Kan det vara att kroppen återställer sig efter p-pillrena annars? Många frågor, hoppas att någon kan hjälpa mig! :)

• Svar på tråden "Mensvärk" och andfådd..
  • Carambolan

När p-pillerhormonerna går ut kroppen är det väldigt vanligt att uppleva gravidsymptom, som ju också orsakas av liknande hormonförändring.

• Anabell90

Det låter vettigt! Tack för svaret. :)

Carambolan skrev 2016-07-22 15:31:29 följande:

När p-pillerhormonerna går ut kroppen är det väldigt vanligt att uppleva gravidsymptom, som ju också orsakas av liknande hormonförändring.

Svar på tråden "Mensvärk" och andfådd..