• samir91

Vänster-Feminist på expressen: Islamisk kultur bättre än svensk kultur

www.expressen.se/debatt/forr-flydde-vi-fran-svenska-varderingar/

"I alla tider har invandrare bidragit till att öka mångfalden av kunskaper, idéer, erfarenheter och perspektiv.

På senare tid har, i tal och debattartiklar, den så kallade svenskheten lyfts fram som något tidlöst och av omvärlden opåverkbart. Jag håller inte med om att det är så.
    Istället har svenskheten formats, och formas, i samspelet med alla de människor infödda eller invandrade som bott och verkat i Sverige."

Det är alltså invandrare som gjort sverige humant. Och de flesta invandrare är från mellanöstern o muslimska länder. Svensk kultur är hemsk men muslim och mellanöstern kultur är bra.

Håller ni vänster-feminister med om att muslimsk/mellanöstern kultur är något att föredrar framför svensk sekulärism?

Ser sådana här artiklar och kommenterar  hela tiden från vänster-feminister och jag blir allvarligt talat rädd. Det är alltså därför ni vill ha massinvandring och mångkultur, ni vill byta ut svensk kultur mot islamisk och införa sharia-lagar och byta ut svenska kyrkan mot salafism. Finns ingen annan förklaring. Ni argumenterar  hela tiden för kulturen i MÖ.

Låt er inte luras av mitt namn, jag är ateist.

• Svar på tråden Vänster-Feminist på expressen: Islamisk kultur bättre än svensk kultur
  • Decx

Är väl inget nytt direkt. Våran "nationella samordnare mot våldsbejakande extremism? har ju samma åsikter med många andra.

"Jag tror att det lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker." /Mona - 02

Sen har väl alla rätt till sina åsikter även om man inte håller med dom.
  • MsFry

Som sagt, du behöver öva på din läsförståelse.

Alternativt sluta fantisera ihop saker.

• MsFry

Dessutom: han som skrev debattartikeln är Liberal, om du anser dem vara vänster säger det rätt mycket om din egen politiska hemvist. Eller kanske om din okunskap, välj själv det du tycker passar bäst in.

• kaffeamanda

Jag är ingen vänster-feminist men håller helt med Palestrina. Men det är nog inte så att du inte förstår vad som skrivits utan att du väljer att inte förstå.

• blairw

Trodde du att du bara kunde kopiera en liten sektion och sen skriva till egna saker och folk skulle bli så upprörda att de faktiskt aldrig gick in och kollade om det faktiskt stod så?

För det trodde jag med skulle hända, ser alltför många som är helt källblinda och tunnelseende när det kommer till sådana här ämnen. Men här var det ju bara en som nappade verkar det som! Så både du och jag fick fel, jag är väl dock mest glad över det :)

• CarinaL26

Har man inte gått ut grundskolan med godkänt i läsförståelse bör man jobba på detta i ställer för att starta idiottrådar som endast visar hur okunnig man är.

• samir91
    Decx skrev 2016-07-22 17:36:40 följande:

Sen har väl alla rätt till sina åsikter även om man inte håller med dom.
    Självklart. Dock konstigt hur vänster-feminister kan tycka att kulturen i muslimska länder/mellanöstern är bättre än den kulturen vi har i Sverige.

Och dessa vänster-feminister kallar alla som tycker om svensk kultur och hatar mö-kultur/islam för rasister/nazister......då ska väl vänster-feministerna få skit för att de gillar mö/islamisk kultur.
  • samir91
    Palestrina skrev 2016-07-23 10:50:04 följande:

Jag tycker att du behöver kolla din läsförståelse.

Han skrev inte rakt ut "kulturen i mö/muslimska länder är bättre" men det var exakt det han försökte framföra.
  • samir91
    MsFry skrev 2016-07-23 10:55:00 följande:

Som sagt, du behöver öva på din läsförståelse.

Alternativt sluta fantisera ihop saker.

Jag fantiserar inte, jag ser ständigt vänster-feminister argumentera för islam och islamism och mellanöstern. inte bara jag som anklagar er för detta, det är väldigt vanligt att ni anses gilla dessa saker samtidigt som ni hatar vit kultur och vita män.

här är ännu ett exempel, en vänster-feminist på usas största feministiska sida påstår att islam o muslimer inte är emot homosexualitet och att de är feministiska:
    everydayfeminism.com/2015/01/islam-intolerance-lgbtqia-lie/

aldrig i hela mitt liv sett en sådan positiv artikel om tex kristendomen. 
Svar på tråden Vänster-Feminist på expressen: Islamisk kultur bättre än svensk kultur