• Handelstanken

Trött på hårt maskindragna hjulbultar? Rösta

Trött på hårt maskindragna hjulbultar? Rösta. Deltagarna får ändra sina svar
    voto.se/Bultar

Jag tänkte fråga gummi-branchen, varför de drar åt så inga normala kan lossa bultarna, utan att säga till direkt där.

Så jag behöver en klar enkel omröstning, då de ställer till med onödiga problem.

Vi betalar hellre mer om de drar åt med moment, så man kan öppna med kors eller skaft. Än som nu då en där sa att "de drar på känn" och vi fick åka tillbaks för att lossa.
    Tidigare har fler kommit hit för att lossa, nu säger vi till direkt vid byten och kollar direkt efter så man inte blir stående med punktering.
    Missar man det kan man också missa flyg och annat om det oturas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-23 00:24
    På verkstan kunde dom inte heller lossa det dom satt fast, med fälgkors eller skaft! Hur fan tänker dom?

• Svar på tråden Trött på hårt maskindragna hjulbultar? Rösta
  • Handelstanken
    infochristina skrev 2016-07-23 00:18:13 följande:
    Kraftskaft löser det, Klarar du inte med kraftskaft , börja på gym
    Min frus bil och hon hinner inte med gymmet än men har köpt ett dragskaft med vändbar hjulhylsa.

Men på verkstan kunde dom inte heller lossa det dom satt fast, med fälgkors eller skaft! Hur fan tänker dom?
  • Grande Rock

Lämnar du in på en seriös vekstad använder de momentstavar. Betalar du 200 spänn på parkeringen vid ICA får du nog finna dig i att det överdras.

Born to lose, live to win!
  • Handelstanken
    Grande Rock skrev 2016-07-23 00:46:50 följande:
    Lämnar du in på en seriös vekstad använder de momentstavar. Betalar du 200 spänn på parkeringen vid ICA får du nog finna dig i att det överdras.
    Hur ska man veta det då det senast var en gammal fin stor anrik som gått från far till son men var samma skit som Däckskiftarna utanför Coop, när vår anställda var där och inte sa till. Så jag åkte tillbaks och han sa att "de drar på en höft" och han nu fick dra åt med sitt fälgkors.

Dom vid Coop kör på moment sa chefen när han kom hit och lossade, men hårda moment enligt tyska normer. Var hos en gammal Grek med garage utanför villan och han drog ok.

Moment är nog för jobbigt och som jag skrev, "Vi betalar hellre mer om de drar åt med moment, så man kan öppna med kors eller skaft. Än som nu då en där sa att "de drar på känn" och vi fick åka tillbaks för att lossa2:
    Betalade 250 för andra bilen, han sa att han dragit åt löst men jag får åka tillbaks med den.

Enkelt och billigt är att ha med sig ett kors och säga åt dom att det ska fungera. Jag drar själv åt med kors hemma och det kan sitta hårdare med tiden så man tar skaftet.

Blir mest förbannad på att frun åker i en bil man inte kan byta hjul på så vi måste ha kollen och ändra.
Svar på tråden Trött på hårt maskindragna hjulbultar? Rösta