• sheeba

Vad händer om banken har "slarvat" bort insättningen?

Vi skulle få en insättning i går, på internett banken står det att det är en insättning men inga pengar inneFundersam
    Jag satte in en slant idag på samma konto för att se om det gick, det flyttades över på ca 10 min. Står insättning och pengarna är inne.

Vi väntade ett dygn tänkte att de kanske har haft klydd med insättningar och annat nu när det har varit löning.
    Även på konto utaget från bankomat står det insättning men inga pengar.
    Så vi ringde idag och då sa de att de inte kan se något på datorn och att insättningen inte finns med. Fattar inget alls.
    Vi ska gå till huvudkotoret i morgon och snacka med dem, hoppas på att man kan få pengarna. Inte så mycket igentligen rör sig om en 1000kr men för oss är de pengarna viktiga.

Den som satte in pengarna har skickat kvittot på att de är insatta så vi ska ta med det i morgon. Någon annan som har varit med om detta? har ni fått pengarna då?

• Svar på tråden Vad händer om banken har "slarvat" bort insättningen?
  • lastchristmas

Står det som tidig insättning alltså? Då är pengarna på väg men har inte landat på kontot ännu. Om personen har en annan bank än du själv kan det ta ända upp till två dagar innan pengarna kommer fram.

• sheeba

Nej det står bara insättning också är det blankt.
    Samma bank från där hon satte in till hans. Har inte sätt röken av pengarna än.
    Och alla säger olika. Chefen skulle ringt idag men gjorde det aldrig, får höra med dem i morgon igen.

• ming

Sheeba-> Då har du ju iaf ett bevis på att pengarna SKA vara inne, så du kommer nog inte att bara förlora pengarna. Det får banken se till att spåra på något vis helt enkelt, men jag kan tänka mig att överföringen inte har fått nån bekräftelse ännu, eller nåt liknande.
    Kan de inte felanmäla på något sätt?

• sheeba

Ming> Vi ringde först kundservice sedan fick vi prata med någon som hade hand om det tekninska. Sedan sa han att vi skulle ringa kontoret i dag vilket vi gjorde där chefen skulle ringa upp, men inte gjorde.

Enligt dem i går så har ju inte de någon insättning till honom på deras dator.
    Men vi har ju kvittot från hans mamma att hon har satt in. Så vi får bege oss ner dit eller något. Kan ju bara hoppas på att man får dem.
    Det står fortfarande blankt på uttagningkvittorna och på hemsidan på internet.

• ming

Ja, ni har ju kvittot iaf, och det är ju erat bevis.

Men på kontoutdragen och hemsidan, står det "insättning" fast 0kr ungefär, eller menar du att det är helt blankt och inte står nånting alls?

• sheeba

Insättning  sedan inget alls.
    Ingen summa ingenting. Och saldot ökade ju inte heller

• ming

Vad konstigt...
    Jag förstår ju att du blir orolig, 1000kr är ju inte ingenting direkt. Men jag skulle tro att banken kommer att få fram det på något sätt iaf.
    Förde ni över pengarna från samma bank, eller var det mellan två banker? Frågan är ju bara VAR pengarna har fastnat, och om det ev är två banker, så behöver man veta vilken som ska ta fram pengarna.

• sheeba

Från föreningssparbanken till föreningssparbanken.
    Så det borde ju gå lätt då tycker man.

Jag har varit med om samma innan men från min bank, fick efter 1 dygn insatt.
    Men om han skulle fått pengarna insatta så skulle det ju stå.
    Insättning 1000kr men det gör det ju inte.
    Det står 0228 Insättning

Sedan faller ju allt det andra in där efter. men där just där är det helt blankt.
    Som med lönen står det ju tidig insättning 0227 och summan.

• ming

Hur har det gått? Nu är det ju iofs helg, så jag antar att du inte har hört nåt ännu.
    Hoppas att du inte absolut behövde pengarna innan helgen.

Svar på tråden Vad händer om banken har "slarvat" bort insättningen?