• Hjärtat007

Känner inge rörelse än

Jag är gravid i v 19+4 och jag känner inte någon rörelse alla. Varit på två ultraljud så vet ju att de är en rätt livlig liten kille jag har där inne. Men är helt enkelt lite nyfiken på varför jag inte känner något ännu?

• Svar på tråden Känner inge rörelse än
  • Linnis92

Jag hade moderkakan i framvägg så jag kände första rörelserna i vecka 23 (22+1). Så det kommer ska du se!

Kan säga också att det var klockan 23 på kvällen och extremt sällsynt att jag var vaken så sent. Hade jag sovit som jag brukade så hade det nog tagit någon vecka till.

• Hjärtat007
    Linnis92 skrev 2016-07-25 13:50:30 följande:

Jag hade moderkakan i framvägg så jag kände första rörelserna i vecka 23 (22+1). Så det kommer ska du se!

Kan säga också att det var klockan 23 på kvällen och extremt sällsynt att jag var vaken så sent. Hade jag sovit som jag brukade så hade det nog tagit någon vecka till.

Aha, vad skönt att höra att de inte bara är jag som är lite sen att känna. En rätt rolig tanke att de helt enkelt kan vara att jag somnar för tidigt för att känna. Just nu i värmen så är jag helt knäckt på kvällarna så somnar extra tidigt.
  • Linnis92
    Hjärtat007 skrev 2016-07-25 14:05:07 följande:

Aha, vad skönt att höra att de inte bara är jag som är lite sen att känna. En rätt rolig tanke att de helt enkelt kan vara att jag somnar för tidigt för att känna. Just nu i värmen så är jag helt knäckt på kvällarna så somnar extra tidigt.

Ja de flesta bebisar rör sig som mest på kvällar och nätter så det kan absolut vara en anledning till att du inte känt :)
  • Fröken W

Jag kände första rörelserna i vecka 22+2. Det var många runt omkring, framförallt föräldrar och släktingar, som flera veckor tidigare börjat tjata "men har du känt av bebisen nu då?".

Jag började nästan tvivla på att jag någonsin skulle känna något.

Jag har moderkakan i bakvägg men det dröjde ändå till vecka 22+2. Men när den första rörelsen kom så var det direkt mer buffar/knuffar. Jag har inte känt av något fladder/sprattel som många verkar känna innan de tydligare rörelserna drar igång.

Snart kommer nog din bebis igång och ger sig till känna ska du se :)

• Sarahoee

Jag är i 18+3 nu och har inte känt någon rörelse. Eller, det fladdrar och kurrar absolut i magen men jag tror bara att det är vanliga tarmrörelser.

Jag är gravid med första och vet inte alls hur det "ska kännas". Mamma pratade om att det skulle kännas som att ha en liten fisk. Men det bubblar mest. Är dock inte orolig alls, jag vet ju att den rör på sig, det har vi ju sett :)

Kanske är livmodern lite överdimensionerad för bebisen? Tänker att det borde kännas mindre om den inte stöter i utan bara fladdrar fritt i fostervatten :)

Svar på tråden Känner inge rörelse än