Ovanlig situation.
Hej,
Ska försöka sammanfatta mig kort.
Jag träffade en tjej en kort period i cirka 1.5 månader, vi sågs varenda dag från det att vi först träffats. Den 15 April var det som vi sågs för första gången (lätt att se då allt är sparat på mobilen).
Hon är Australiensk och jag Svensk, men under somrarna, då hon inte studerar här, så brukar hon resa till hennes föräldrar i Thailand.
I slutet av Maj så åkte hon och efter cirka 2v kom besked att hon var gravid. Hon ville behålla det och att även föda där nere eftersom hon hade support av hennes föräldrar där och det var OK för mig. Då detta är mitt första barn så förstod jag inte riktigt hur ömsint man ska behandla gravida kvinnor.
Jag fick bl.a höra att om hon får missfall så är det garanterat mitt fel eftersom jag stressar henne, vilken sociopath man är och dyl. Samtidigt så grät hon nästan av nervositet första gångerna hon skulle på regelbundna check-ups.
Är fömodligen inte den bästa personen på att stötta en gravid kvinna, speciellt över internet utan det slant för mig förra veckan oxå och jag började "skrika" tillbaks över internet. Det slutade den gången med att hon hotade mig med att aldrig få träffa barnet och liknande.
Två dagar senare, lugn som en filbunke så sa hon att hon blödde mycket och att hon förmodligen fått missfall, men det var inte akut så hon skulle inte åka in till sjukhuset förräns dagenefter.
Tidigt dagen efter så skrev hon att hon fått missfall men det verkade inte beröra henne särskilt mkt, utan de var en annan grej som hon var mer besvärad över.
Detta ska då ha varit den 10v.
Hon ville bestämt inte berätta för mig vilket sjukhus hon hade besökt, Men jag vet sedan tidigare vilket sjukhus hon brukade besöka där. Efter att ha hotat i ett mail att blanda in polisen, men i samma mail göra det klart för henne att jag inte kommer ta det så långt, så berättade hon i vart fall vilket sjukhus det var hon fick veta att hon fått missfall på.
Jag hade dock redan ringt detta sjukhus en gång, eftersom det var hennes vanliga sjukhus. Efter att ha gett dem förnamnet på den blivande mamman så nämnde själv personen i telefonen hennes efternamn och ålder. De sa när hennes senaste besök var och undrade när hon ville komma på återbesök. Det fanns ingenting där som hade med missfall att göra. Ringde även en gång till efter att hon bekräftat att det var på det sjukhuset.
Om kvinnan vill ha barn helt utan mig med någonstans på ett hörn så skulle jag acceptera det, men jag hade tänkt åka ner dit som hjälp och support. Jag skulle även acceptera om hon ville göra abort men jag tycker att jag har rätt att få veta om barnet lever eller inte? Har man inte ens rätt till det som far?
Då både Sverige, Australien och Thailand är involverat i detta förstår jag att det kan vara otroligt svårt att besvara?
Råkar det vara någon som vet ifall jag har rätt att veta ifall barnet lever eller inte? Eller är det bara att acceptera att jag aldrig kommer få veta sanningen om detta?