• velicious01

Gul flytning v12-13?

Hej!

Efter att jag haft sex så fick jag en svagt vit gul och lite brun blandad flytning. Inte i massor men de syntes i trosan och pappret. Nu idag är den istället gul med lite vitt?

Nån som vet eller vart med om samma kring denna vecka? Bör jag vara orolig o ringa bm o kika ultra eller är jag orolig i onödan? :/

Jättetacksam för svar :)

• Svar på tråden Gul flytning v12-13?
  • fjanten

Hej, jag är gravid i vecka 11+6 och hade igår en blödning. Fick idag göra ett ultraljud och allt såg helt normalt ut, så en lite brunaktig flytning är nog inget att oroa sig för! Jag har ofta konstig flytningar; gula, vita och genomskinliga. Hade det med sonen också, men det var inget konstigt Oroa dig inte, slemhinnorna är sköra i slidan när man är gravid!

• velicious01

Tack :) så skönt att de såg bra ut.

Någon mer som varit med om samma sak? Gula flytningar? Haft tidigt mf i vecka 6 så därför man är lite extra orolig o nojig nu.

• fjanten

Du har inte möjlighet att boka ett privat UL innan RUL bara för att lugna dina nerver lite? Så är det ju underbart att få se sitt lilla pyre!

• velicious01
    fjanten skrev 2016-07-26 21:33:46 följande:

Du har inte möjlighet att boka ett privat UL innan RUL bara för att lugna dina nerver lite? Så är det ju underbart att få se sitt lilla pyre!

Nej är utomlands o vet inte hur man får tid här till ultra o akuten känns ingen hit här kanske eller?

Men har tid för ultraljud nästa vecka Fredag men känner att de är så långt dit ifall att de skulle vara nått tokigt med pyret.

De kom efter sex så kanske de har med de att göra? Nu har de minskat o gått från lite brun gul vitt till gul vitt o nu bara pyttelite...men känner mig ändå orolig.

(Hsr sett pyret 2 ggr redan o då slog lilla hjärtat o växt som de ska o.sv)
  • fjanten
    velicious01 skrev 2016-07-26 23:48:32 följande:

Nej är utomlands o vet inte hur man får tid här till ultra o akuten känns ingen hit här kanske eller?

Men har tid för ultraljud nästa vecka Fredag men känner att de är så långt dit ifall att de skulle vara nått tokigt med pyret.

De kom efter sex så kanske de har med de att göra? Nu har de minskat o gått från lite brun gul vitt till gul vitt o nu bara pyttelite...men känner mig ändå orolig.

(Hsr sett pyret 2 ggr redan o då slog lilla hjärtat o växt som de ska o.sv)

Men det är nog absolut inget att oroa sig för! Missfall brukar det vara om man blöder mycket, byter binda varje timme alltså, och med klumpar ofta (samt smärtor i magen). Ni stötte troligen till ett känsligt blodkärl under sexet, slemhinnorna är sköra under graviditeten. Sen brukar man säga att har man sett ett hjärta slå i vecka 8 är risken för missfall mycket låg. Det bästa du kan göra är nog att ta det lugnt och sedan kommer du få se den lilla på fredag
  • velicious01
    fjanten skrev 2016-07-27 09:34:08 följande:

Men det är nog absolut inget att oroa sig för! Missfall brukar det vara om man blöder mycket, byter binda varje timme alltså, och med klumpar ofta (samt smärtor i magen). Ni stötte troligen till ett känsligt blodkärl under sexet, slemhinnorna är sköra under graviditeten. Sen brukar man säga att har man sett ett hjärta slå i vecka 8 är risken för missfall mycket låg. Det bästa du kan göra är nog att ta det lugnt och sedan kommer du få se den lilla på fredag

Tack fina för svar :) då ska jag försöka njuta lite mer nu o sluta oroa mig.
Svar på tråden Gul flytning v12-13?