• Dålighårdag

Flytt till Luleå

Nu är det så att vår flytt från Göteborg till Luleå börjar närma sig och jag behöver nu Norrlänningars expertråd när det kommer till ytterkläder till min snart 6 åriga pojk! Han har alltid haft en Didriksson overall, fleece tröja, halskrage, mössa och vantar och det har alltid varit mer än tillräckligt varmt för honom här nere men är det tillräckligt där uppe? Jag tar tacksamt emot förslag på alla typer av kläder som han kan tänkas behöva under vintern. KRAM :) 

• Svar på tråden Flytt till Luleå
  • Kristallbarn

Nu har jag lite dålig koll på vad det finns för ytterkläder för barn men du kommer nog få inhandla extra varma kläder och skulle även införskaffa underställ i merinoull och en varm mössa med öronlappar dom kallaste dagarna. Det är inte ovanligt att det kan bli allt mellan 0 till över -30!

• Kristallbarn

Kom förresten på att jag har en mössa med öronlappar som du hade kunnat få om den passar honom :)

• Santin

Tänk lager. Ull. Vindstoppande kläder då det blåser mycket.

• Santin

Bodde i Luleå i 6 år innan jag flyttade hem till Gbg igen. Fryser mer i Gbg än vad jag nånsin gjorde i Luleå. Man är inte ute vid -30 speciellt länge.

Svar på tråden Flytt till Luleå