• Anonym (Toothbrush)

Varför tycker kvinnor att det är obehagligt att se män nakna?

Hej,

Har aldrigförstått det där riktigt men varför tycker kvinnor att det är obehagligt att se män nakna, är det något som är intränat att nakna män generellelt är farligt eller är det något naturligt beteende att nakna män är farligt?

Självklart inte alla kvinnor som tycker så många tycker väl det är helt naturligt eller rent av lite spännande vilket jag tycker är en mer naturlig reaktion men många känner sig lite ofredade läste till och med att dn kvinna hade anmält en man som gick runt naken i sitt eget hus och kvinnan hade då gått förbi utanför på vägen och anmält mannen, varför är det så?

• Svar på tråden Varför tycker kvinnor att det är obehagligt att se män nakna?
  • Anonym (Nakenfisen)

Tycker vi verkligen så? Det är inte den uppfattningen jag har.

Exemplet med kvinnan som anmälde tillhör ju inte vanligheterna. Så frågan "varför är det så?" går ju inte att svara på, då det inte är något som kvinnor rent generellt gör. Du får helt enkelt fråga henne varför hon gjorde så.

Min uppfattning är att vi inte har några problem med den manliga nakna kroppen. Det vi har problem med är när vi blir påtvingade den. T ex en blottare, någon som skickar oönskade kukbilder eller en våldtäktsman.

• palmskan

Håller med föregående person. Inget problem alls, sålänge det inte är någon som blottar sig. Oavsett om det är i ett sms eller irl, det spelar ingen roll. Hade dessutom tyckt det var obehagligt om det var en kvinna som gjorde det, men nu gör ju inte särskilt många kvinnor sådant.

• Anonym (Toothbrush)

Jo men som om en man skulle anmäla en kvinna som gick runt naken hemma finns ju inte på kartan, rent spontant är det väl bara att ringa på och fråga om be denne ta på sig lite kläder i så fall?

• Anonym (Gaby)

Men den kvinnan som anmälde är knappast utmärkande för alla kvinnor. Jag tycker inte det är obehagligt att se en naken man om det är sitt rätta sammanhang. Tycker ju så klart inte min egen man naken är obehaglig. Att se en blottare är dock obehagligt, han bryter en sexuell norm så vem vet vad mer han kan göra? Kommer han förfölja mig, kommer han hoppa på mig?

• Anonym (Älskar manskroppen)

What? Tror inte alls kvinnor tycker nakna män är obehagliga- tvärtom. Jag gillar att se en naken man- inklusive allt! ;) Håller med föregående om att det är oönskad och påträngande nakenhet, som de jävla kukbilderna som är obehagliga. Eller åtminstone avtändande och onödiga. Finns nog kvinnor som inte håller med mig där, men ändå...

Att se en naken man inne i sitt eget hem och anmäla det är ju sjukt...

• Anonym (Toothbrush)

Ja håller med tycker det är sjukt, så om man ser en naken kvinna som är förtjust att visa upp sig inklusive nakna kroppsdelar så ska man vara rädd att bli påhoppad?

• Anonym (?)

Jag tycker inte det är obehagligt att se män nakna, så vida det inte är en obehagligt situation.
    Min man går naken hemma, nakna män på film är ok och jag skulle antagligen inte ha några problem med nakna män(niskor) på en nudiststrand.
    Om någon blottade sig, man eller kvinna, skulle jag tycka det var obehagligt. Om jag såg någon gå naken i sitt eget hus hade reaktionen inte skiljt på sig baserat på om det var en man eller kvinna.

• Ego Lovers

Väljer man att gå till ett ställe med nakenhet så är det ju inte chockerande men om en ensam person går runt naken medan alla andra har kläder på sig är det ju lite konstigt. Vad vill personen få ut av att visa upp sig naken?

• Anonym (sa)

jag älskar att se  min man naken. Jag skulle däremot inte uppskatta se grannen naken, eller en blottare som hoppar fram på min cykelväg, eller nån som går och visar upp snorren på en badstrand som inte var för nudister.

jag skulle inte anmäla grannen om han var hemma hos sig. 

Det är ju situationen, att någon naken man skulle inkräkta på mitt space, kanske vill flyga på mig, våldta mig som är det otäcka. 

män som grupp verkar ju tro att kvinnor ska bli alldeles saliga och knäsvaga så fort vi ser en kuk (bara att läsa i en massa trådar här på forumet), men så är inte fallet. 

och TS, denna kvinna du referera till är EN person, och vips så har vi en trådstart "varför gör kvinnor si och så". Hur kommer det sig att du grundar detta på EN person? Det är ytterst märkligt att göra så. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Toothbrush) skrev 2016-07-28 15:31:07 följande:

Jo men som om en man skulle anmäla en kvinna som gick runt naken hemma finns ju inte på kartan, rent spontant är det väl bara att ringa på och fråga om be denne ta på sig lite kläder i så fall?

Nour el refai blottade sig i ett humorprogram för okända människor på stan. Hon blev anmäld och om jag inte minns fel fick hon böter. Det var tydligen rätt många som kände att det var obehagligt.

Jag har själv aldrig varit med om en okänd kvinna blottar sig så jag vet ju inte hur jag skulle reagera. Men sannolikt skulle jag ta det med ro, jag har svårt att tro att jag skulle uppleva det som obehagligt.
  • Anonym (Toothbrush)
    Anonym (sa) skrev 2016-07-28 17:43:23 följande:

jag älskar att se  min man naken. Jag skulle däremot inte uppskatta se grannen naken, eller en blottare som hoppar fram på min cykelväg, eller nån som går och visar upp snorren på en badstrand som inte var för nudister.

jag skulle inte anmäla grannen om han var hemma hos sig. 

Det är ju situationen, att någon naken man skulle inkräkta på mitt space, kanske vill flyga på mig, våldta mig som är det otäcka. 

män som grupp verkar ju tro att kvinnor ska bli alldeles saliga och knäsvaga så fort vi ser en kuk (bara att läsa i en massa trådar här på forumet), men så är inte fallet. 

och TS, denna kvinna du referera till är EN person, och vips så har vi en trådstart "varför gör kvinnor si och så". Hur kommer det sig att du grundar detta på EN person? Det är ytterst märkligt att göra så. 

Det var bara ett exempel, det är ytterst märkligt att du verkar vara så dum helt otroligt

Klart jag skulle kunna skriva A4 sidor men då får du betala mig så ska du få några A4:or det var ett fenomen inte att alla kvinnor skulle vara så

Ursäkta men du har väl en egen hjärna att tänka med och varför jag använde det som exempel till rubriken i tråden?
Svar på tråden Varför tycker kvinnor att det är obehagligt att se män nakna?