• Camiswe

Vilket flicknamn?

Lite hjälp på traven då jag helst skulle vilja välja båda :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-30 08:28
    Isabel blir antagligen Isabell

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-30 13:13
    Vi kan gå bara efter namnet som uttal gällande Isabel/l/e så kan vi ta det en annan gång :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn?
  • Dixie

av dessa hade jag valt Isabel - fast jag hade nog hellre stavat det Isabelle

• Camiswe
    Dixie skrev 2016-07-29 10:03:58 följande:

av dessa hade jag valt Isabel - fast jag hade nog hellre stavat det Isabelle

Hej, tack för röstningen :) 
    Det är just den stavningen jag vill komma ifrån, vet inte varför...
  • Physalis

Jag tycker Isabel är ett väldigt vackert namn. Men det är för sött och prinsessigt. Alicia är också vackert och mer lagom sött.

• DenNamnbitne

Lite samma karaktär på dessa namn men när jag fudnerar en stund slår det mig att Isabel är ett mycket coolt namn. Jag har inte tänkt på det förut, men det har något lite mytiskt över sig. Jag föredrar stavningen Isabell eller möjligtvis Isabelle. Isabella är möjligtvis ännu lite vackrare.

Jag tycker att Alicia är lite för sött. Tillsammans med namn som Patricia och Felicia är Alicia namn som jag inte riktigt gillar. De är rätt fina men ändå...

• Camiswe
    DenNamnbitne skrev 2016-07-30 00:48:27 följande:

Lite samma karaktär på dessa namn men när jag fudnerar en stund slår det mig att Isabel är ett mycket coolt namn. Jag har inte tänkt på det förut, men det har något lite mytiskt över sig. Jag föredrar stavningen Isabell eller möjligtvis Isabelle. Isabella är möjligtvis ännu lite vackrare.

Jag tycker att Alicia är lite för sött. Tillsammans med namn som Patricia och Felicia är Alicia namn som jag inte riktigt gillar. De är rätt fina men ändå...

Hej, tack för rösten.
    Ja jag föredrog och Isabell före Isabel men jag har sett överallt där det inte stavas med E på slutet att det bara är ett L av någon anledning.. inte ens autocorrect vill stava Isabell...
    :) Men det lutar åt den stavningen  
  • JPT

Isabel, fast med stavningen Isabelle. 
    Om inte Isabelle så Alicia. 
    Gillar tyvärr varken Isabel eller Isabell.

• MallaL

Isabell är en lite konstig stavning, hon kommer att få rätta stavningen ofta. Isabelle är den franska stavningen och Isabel den spanska.

• fluu

Alicia får jag ta. Har alltid haft svårt för Isabelle ( och allra mest för andra stavningar), gillar däremot Isabella.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne

Isabell är ju den mest traditionellt svenska stavningen så det låter bra tycker jag. Statistiken från 1973 är intressant:

Isabell:    512
    Isabel:     306
    Isabelle:   277

Men det är ju rätt jämnt.

2015:

Isabell: 3339
    Isabel: 2705
    Isabelle: 8831

• patriciaaah

Isabel är finast! Älskar även stavningen Isabel, ser vackrare och stiligare ut på något sätt än de andra stavningarna som ser lite barnsliga ut.

• race

Jag tycker att Isabel och Isabell är mycket finare än Isabelle. Det sistnämnda blir så flickigt. Isabel är coolt. Älskar uttalet som det får i engelskspråkiga länder också. 

• Prinsmamma

Isabelle såklart! Och om du inte gillar den stavningen så tycker jag Isabell är bättre än Isabel.

Svar på tråden Vilket flicknamn?