• Lebocarma

    kan de va på gång?

    Jag undrar om förlossningen kan vara på gång har bajsat löst 2 ggr idag och sen har jag ont i ryggslutet hela dagen sen igår jag hade onda förvärkar. är i v.35+4. Kan säga jag har haft sammandragningar sen v.17 sen började förvärkarna i v.30 bebis legat ner sen v.27 nu i onsdags va bebis rörlig men magen är spänd nästa hela tiden men ingen slemmis eller vatten gått än så¨är inte orolig att jag måste ringa in än. Är femte barnet åh dom andra har kommit 39+ och fjärde 40+ så denna borde ej komma än tycker jag inte nån som haft det såhär?

  • Svar på tråden kan de va på gång?
  • Fjella

    Jag har också så. Molande värk, typ mensvärk, först sedan värkar som kommer och går. Jag har haft så ett tag. Men för mig är det bara förvärkar som inte har påverkat livmodertappen alls. Förvärkarna gör mindre ont nu än för någon vecka sedan. Känns som att utvecklingen går åt fel håll... (Enligt mig v37+2, enligt rul v35+5, enligt senaste ul v36+6)

  • Lebocarma

    okej men det håller i sig med onda förvärkar åh är i v.36+2 varit inne på förlossningen för högt blodtryck med åh sa att jag har onda förvärkar men dom brydde sig inte så mycket om det. Blev hemskickad igen så får stå ut med att ha det såhär tills bebis tittar ut idag har man varit hos barnmorskan med åh hon skulle känna hur bebis låg såklart åh såklart gör det as ont mellan benen illar på insidan av båda benen. Kan säga att har tagit 2 Alvedon och badat det la sig under tiden men är tillbaka igen

    Hur går det för dig? Fjella

  • Fjella

    Hade lite ondare förvärkar (12 st under ca 45 min) natten mot tisdag. Men de klingade av och jag lyckades somna. Tyvärr. Gick precis in i v 39, har gått upp 20 kg och kan knappt gå pga foglossningen. Tycker att det kan sätta igång nu.

Svar på tråden kan de va på gång?