Kan jag vara gravid?
Hej :) Detta blev ett långt inlägg men jag hoppas att någon vänlig själ som har svar på mina frågor skulle vilja hjälpa mig. Jag är splitter ny här på sidan och längtar mer än allt annat efter en liten bebis och har gjort det i många år. Nu är äntligen vår tid inne. Jag har aldrig varit intresserad av att lära mig det här om ägglossning och menscykel men har givetvis fått intresse för det nu då vi så gärna vill ha en bebis. Jag har googlat och googlat och googlat och googlat lite till angående detta. Min mens första dag var 12/7 jag brukar ha mens i fem dagar. Nästa mens brukar alltid komma 4 dagar tidigare än sista mensen första dag. Så alltså borde jag få min mens 8/8. Jag beräknade ett ägglossningstest via nätet. Det visade att jag var fertil 23,24,25 juli ägglossningsdagen 26 juli samt att jag var fertil 27,28 juli. Så om jag har förstått det hela rätt så har jag en menscykel på 28 dagar samt att jag har en normal ägglossning på dag 14? Har jag förstått det hela rätt? Samt om detta stämmer så borde jag ute ha några större problem med att bli gravid? Vi har haft sex 20 juli (ej fertil) 24,27,28 juli (fertil dom dagarna) vi hade ej sex ägglossningsdagen (om nu detts internettest stämmer) men jag är iallafall säker på att vi haft sex då jag varit fertil. Samt kan spetimen ha vöntqt på ägget då vi hade sex 20 juli då jag ej va fertil? Nu vet jag inte om jag inbillar mig men jag upplever illamående (har ej spytt) ca 3 dagar nu he jag haft "mensvärk" kallas även molvärk som jag förstått? Inatt vaknade jag och hade halv kraftig "mensvärk" gick över men känner ändå av värk i livmodern. BIM är inte fören om 10 dagar och jag brukar aldrig känna av mensvärk så här tidigt. Jag brukar alltid känna av ca 1-2 dagar innan mens och ibland känner jag inte av mensvärken alls fören mensen kommit. :)