• Malva2015

ni som hade vilda barn i magen

Hur blev dom när dom kom ut?

Har en rackare i magen som sparkar och vänder sig heeela tiden med undantag för när jag sover , vilket är skönt.

Så fort jag slår upp ögonen så börjar hon och sedan är det volter enda tills jag släcker sänglampan i princip.
    Är bara i v 25 och det har varit såhär sedan v 16 förutom att kraften i rörelserna blivit starkare såklart.

Men jag är så nyfiken, hur kommer hon att bli sen? Några erfarenheter?:)

• Svar på tråden ni som hade vilda barn i magen
  • Loppan84

Haha jag undrar samma. Fullt ös från vecka 17, nu i vecka 28 är det i stort sett fest varje kväll och natt och dagtid är det också ganska livat ;)

• Hilda77

Min son var superaktiv. Aldrig still och magen rörde sig konstant i vågor. Lyckades slå en knut på navelsträngen.

Ut kommer den lugnaste kille. Sov bra från start, inte gnällig. Idag är han 2,5 och fortfarande en lugn kille som helst vill sitta och mysa.

• Malva2015
    Hilda77 skrev 2016-07-30 18:30:57 följande:

Min son var superaktiv. Aldrig still och magen rörde sig konstant i vågor. Lyckades slå en knut på navelsträngen.

Ut kommer den lugnaste kille. Sov bra från start, inte gnällig. Idag är han 2,5 och fortfarande en lugn kille som helst vill sitta och mysa.

Slå knut på navelsträngen ?:/ det lät dock inte bra?
  • Hilda77

Nä det kan bli problem. Dock så kom han ut med snitt och knuten hade inte stängt av näringen helt.

Malva2015 skrev 2016-07-30 18:40:40 följande:

Slå knut på navelsträngen ?:/ det lät dock inte bra?

• fjanten

Min var en riiktig rackare där inne! Var inte still många minuter i magen Nu är han en lugn kille på 7 månader. Sover bra, äter bra, är nöjd överallt... Han kan ju bli riktigt busig och aktiv senare, vad vet man, men en sån livlig en som han var i magen är jag förvånad över hur lugn och nöjd han är nu.

• Connie07

Min som var ochså väldigt livlig i magen från v 20.Han vaknade ofta på nätterna som bebis och var intensiv.Han är "normal"livlig barn nu i skolåldern .

• Miriami

Min dotter var jätte vild i magen. Men det kunde gå två dagar då hon var lugn. Barnmorskorna sa att vilken livlig bebis du har. Idag är hon snart 7månader och en lugn flicka. Skriker sällan. Glad varje dag och sover bra hela natten.

• jennyz

Jag hade en vild bebis andra graviditeten, hon var en ängel första månaderna sedan dess har hon blivit vildare och envisare... Hon är nu 3 år, och börjar lugna ner sig igen, vår flesta dotter rörde sig lite i magen och har varit världens lugnaste tjej från början och är det fortfarande, hon är nu 7 år...

• Signealice

När min dotter låg i magen så var hon VÄLDIGT aktiv. Hon hade ofta hjärtljud på över 200 och vi fick ofta åka in på ett antal kontroller pga det. En gång var de nära att plocka ut henne i förtid för att de trodde att något var fel, men så var det bara en överaktiv unge haha!

Och ja. Hon är lika aktiv fortfarande. Sov i princip aldrig under sitt första år, har alltid varit väldigt tidig med allt, och mycket spring i benen och full fart hela tiden. Skitjobbigt men fantastiskt roligt!

Önskar alla en sådan aktiv och härlig unge!

• Physalis

Min sparkade som en galning i magen, gärna på insidan av revbenen. Värst var det när jag satt på timmalånga föreläsningar och inte kunda sitta normalt för att hon bestämde sig för att ställa sig raklång (kändes det dom iaf) i magen.

Nu är hon ett halvåret och har sparkat luften ur både mamma och pappa vid blöjbyte. Riktigt stark är hon.men också glad och lätt att ha att göra med.

• Ghjk

Min lille (första barnet) var väldigt vild i magen från tidig start (kände första sparken v. 16). I slutet fick jag väldigt ont av rörelserna o sparkarna, han böjde även ut ett revben på mig. Ut kom en lugn liten bebis men det var inte länge! :P Nu är han 2 år, riktig tjatter unge och den enda tiden han var lugn var som nyfödd, han började trotsa och prata väldigt tidigt och jag misstänker nu adhd. Men han är väldigt go o mysig som ofta vill kramas o mysa :)

Svar på tråden ni som hade vilda barn i magen