• anykille

Får man ens det? (förhållande med före detta patient)

Hej,

Jag är patient på ett ställe och bliv kär i en som jobbar där hon verka tycka om mig med men nu jobbar hon inte kvar och jag bad min kompis att sms då jag saknar henne jätte mycket men hon svara att hon inte får skriva till sin patient så nu undra jag när jag slutar på det stället som jag är på då är jag inte någon patient mer får jag skriva till henne då?

Eller kan jag typ flytta till ett annat land för att kunna skriva till henne?

Hon sa till mig innan hon slutar att hon kommer att sakna mig med.

<3
    <3<3<3<3

• Svar på tråden Får man ens det? (förhållande med före detta patient)
  • Anonym (Gurkan)

När du inte är beroende av vårdpersonen längre så är det okej att ta kontakt, men så länge som du vårdas av någon så får inte den personen inleda en relation med dig om de vill behålla jobbet.

• anykille

Men så fort min våld är klar då får jag träffa henne och sms?

Har aldrig känt mig så här för någon innan. Hon verka gilla mig med alla fall.

• Anonym (Jo)

Hon jobbar ju inte där längre så visst får hon skriva med dig om hon vill...

• anykille
    Anonym (Jo) skrev 2016-07-31 11:33:53 följande:

Hon jobbar ju inte där längre så visst får hon skriva med dig om hon vill...

Hon ska jobba nästa sommar.
  • Anonym (Nilly)

Jag tolkar hennes svar till dig dim att hon inte vill ha kontakt med dig.

• Dr Nail
    anykille skrev 2016-07-31 11:51:22 följande:

Hon ska jobba nästa sommar.

Då är det kört, det förstår du själv, ju. Tyvärr. Det bästa du kan göra är att glömma henne. Gör inte så att hon förlorar sitt jobb: ingen av er kommer bli gladare, och hon kommer def. inte tacka dig.

Så släpp henne. Fler fiskar i havet.
  • anykille
    Dr Nail skrev 2016-07-31 11:57:24 följande:
    Då är det kört, det förstår du själv, ju. Tyvärr. Det bästa du kan göra är att glömma henne. Gör inte så att hon förlorar sitt jobb: ingen av er kommer bli gladare, och hon kommer def. inte tacka dig.

Så släpp henne. Fler fiskar i havet.
    Som en som skriv när jag inte är patient då får jag skriva till henne eller?
  • Anonym (Tyvärr)

Självklart hade hon fått svara om hon inte jobbar kvar. Hennes svar är ett fint och proffsigt sätt att avböja kontakt med dig. Mitt råd är att du slutar kontakta henne.

• anykille
    Anonym (Tyvärr) skrev 2016-07-31 12:03:00 följande:

Självklart hade hon fått svara om hon inte jobbar kvar. Hennes svar är ett fint och proffsigt sätt att avböja kontakt med dig. Mitt råd är att du slutar kontakta henne.

Men varför säger hon att hon kommer att sakna mig om hon inte menar det?
  • Anonym (wq)
    anykille skrev 2016-07-31 13:07:39 följande:
    Men varför säger hon att hon kommer att sakna mig om hon inte menar det?
    det är normal artighet bara. Och hon kanske menar det men inte som att hon är kär i dig och vill ha en privat relation, men att hon tycker du är en trevlig person, gissar jag. Finns ju ingen anledning att skriva ett elakt svar tillbaka liksom. 

Men jag anser som många andra redan svarat att du inte ska söka upp henne nåt mer. Skulle du av någon slump springa på henne efter att du inte har någon behandling längre och inte har någon egen koppling till det sjukhuset/stället du är på så må det vara hänt att man hejar och småpratar lite, men att skriva till henne skulle jag inte göra. Det är lätt att det kan uppfattas som lite efterhängset, speciellt som hon nu artigt har svarat som hon gjorde.
Svar på tråden Får man ens det? (förhållande med före detta patient)