• Äldre 31 Jul 21:03
    1691 visningar
    4 svar
    4
    1691

    Blåst på gårdshotell i Vimmerby

    Bokade boende genom booking.com på ett gårdshotell i Vimmerby. Kostnaden för boendet drogs från kontot i god tid. Vi fick veta när vi kom dit att man inte fick smörja sig med solkräm för det blev fläckar på lakanen och då blev det dyrt. Vi duschade barnen innan sänggående och använde inga krämer alls. Värdinnan var trevlig när vi åkte. Dagen därpå, när jag kollar mitt konto, ser jag att detta ställe dragit 1000 kr från mitt konto. Jag ringer värdinnan, som otrevligt talar om att det var gula fläckar efter solkräm i två av sängarna. Ni fick ju inte använda solkräm! Jag känner mig mycket påhoppad då vi absolut inte hade gjort det. Jag ringer banken och spärrar mitt kort, de uppmanar mig att polisanmäla då det inte är tillåtet att dra pengar från andras konton utan att ha en överenskommelse med kontoinnehavaren. Det vi har råkat ut för känns som en uttänkt affärsidé, därför undrar vi om någon annan har råkat ut för något liknande ?

  • Svar på tråden Blåst på gårdshotell i Vimmerby
  • Äldre 14 Aug 18:55
    #1

    Fick betala för extra städning, när det hänt en olycka i sängen. Clarion hotell.


    Hade endå tagit bort lakanen, och täckena efter oss.


    Orkade inte tjabbla om det.


     

  • Äldre 14 Aug 20:03
    #2

    Varför inte bo på ett Vandrarhem och ta med sängkläder själv? Det funkar bra på många Vandrarhem. Man kan hyra ett eget rum där både vuxna och barn får plats eller annars så hyr man 2 rum.

    Vandrarhem finns runt om i landet ... 

  • Äldre 14 Aug 20:45
    #3
    Ewald01 skrev 2016-08-14 20:03:17 följande:

    Varför inte bo på ett Vandrarhem och ta med sängkläder själv? Det funkar bra på många Vandrarhem. Man kan hyra ett eget rum där både vuxna och barn får plats eller annars så hyr man 2 rum.

    Vandrarhem finns runt om i landet ... 


    Varför bo inte bo i tält?


    Vad nu det hade med tråden att göra?

  • Äldre 14 Aug 21:48
    #4

    Om du bokat via booking.com kommer du att få mail där du ombeds skriva en recension som sen publiceras med boendets information. Jag tycker du ska skriva där precis hur det gått till. Om du inte får dina pengar tillbaka så hjälper det i alla fall andra att veta hur de behandlar sina gäster...

Svar på tråden Blåst på gårdshotell i Vimmerby