Anonym (Kile) skrev 2016-08-01 07:12:31 följande:
En cameltoe i jeans har jag inte ens trott att det skulle gå att få då jeanstyg är så tjockt.
Dock har man sett på badhus/badstrand att man kan se det men jag tycker inte att det ska vara dålig passform på underdelen utan snarare tvärtom.
Kan jag ha rätt i att det är lättare att få cameltoe om man är rakad mot att inte vara det?
Jo, det går. T.ex. jeans med hög midja. Jag är väldigt lång, så har svårt att hitta jeans som passar mig och de som ska sitta mer vid midjan istället för på höften gör nästan alltid cameltoe för mig för att grenen är liksom för kort så tyget skär in. Så brukar hålla mig till jeans som sitter på höften av den anledningen.
Badräkter brukar ge cameltoe ibland, men bikinitrosor sällan. Cameltoe kommer lättast av att tyget liksom dras uppåt. Bikinitrosor slutar ju oftast strax under höftkulorna, så då finns det inte så mycket som åker upp och risken för cameltoe är rätt liten. En baddräkt däremot ska ju dras upp ända till axlarna och om baddräkten dessutom är lite för kort för bäraren så blir det stor risk för cameltoe, speciellt eftersom tyget är av typ elestan eller liknande.
Men rakning spelar ingen roll för cameltoe.