Trivs inte med mig och mitt liv
Hej! Jag är en tjej på 19 år känner att ingenting känns rätt just nu. Jag har rätt många vänner och är social av mig men jag känner att jag inte har någon som förstår mig helt.
Jag och mina föräldrar har ingen bra relation. De är bra föräldrar och jag har haft en trygg uppväxt men vi pratar inte om någonting utan vi pratar nästan bara när de tjatar på mig om olika saker!
Jag har under hela mitt liv varit lite överviktig, inte alls mycket utan bara lite extra hull! Däremot är det någonting min mamma tyckt varit väldigt jobbigt och det är någonting hon har tjatat på mig om i hela mitt liv. Jag har haft en dålig relation till mat då jag inte riktigt har något stopp, det är som att jag hetsäter fast utan bulemi (alltså att jag spyr). Jag har tidigare tränat mycket men har på sista tiden inte haft ork eller känt någon glädje i det. Min mamma har nu börjat få panik för att jag inte tränar och samtalsämnet vikt är det vi pratar med varandra om typ 70% av gångerna vi pratar.
Jag själv mår väldigt dåligt över min vikt då jag hela tiden har en känsla av att folk tänker att jag är tjock. Antar att jag tror det för att jag hela tiden under flera år fått höra många kommentarer om min vikt hemifrån.
När jag var yngre var jag lite mobbad i skolan, jag hade många tjejkompisar men killarna retade mig mycket och då jag hade (eventuellt har) en släng av adhd så brusade jag upp fort och var därför tacksam att reta. Det sitter nog kvar lite i mig och jag mår ibland inte så bra över mig själv. Ibland är jag jättesjälvsäker och bryr mig inte alls vad folk har att tycka och tänka, men ibland blir jag jätteledsen och vill bara låsa in mig på mitt rum och gråta hela dagen.
Jag pratar aldrig med någon om detta för jag känner bara att ingen kommer lyssna, jag kommer berätta och sedan kommer de byta samtalsämne och inte bry sig. Inga av mina vänner förstår mig riktigt utan de känns som att de endast tycker om mig när jag är på topp, trots att det enda jag verkligen behöver just nu är någon som förstår mig när jag är som lägst.
Jag vet inte vad jag ska göra angående min situation, jag är egentligen en glad person men jag trivs helt enkelt inte i mitt liv just nu... Vad ska jag göra?