• Orkide

    Syskon som bara bråkar

    Tips på hur jag ska hantera mina barn som bråkar konstant. Sonen är 4,5 år och dottern 2,5 år. De är inne i en period där de brååkar heeela tiden. Jag blir tokig. Sambon jobbar och vi är hemma. Dottern har gipsad arm annars är bad en väldigt bra paus från bråk men de bråkar hemma och i lekparker och inget hjälper. Kom med era bästa tips på hur jag ska hantera allt bråk.

    Tacksam för lite tips

  • Svar på tråden Syskon som bara bråkar
  • volvo142

    Låt dom bråka och lösa bråken själv gå bara in när det börjar gå för långt. Det är ett bra sätt  att lära sig o lösa konflikter..

  • Orkide
    volvo142 skrev 2016-08-02 00:25:54 följande:

    Låt dom bråka och lösa bråken själv gå bara in när det börjar gå för långt. Det är ett bra sätt  att lära sig o lösa konflikter..


    Det slutar bara med att de slåss och puttas och någon gör illa sig.
  • Sous

    Jag kan tipsa om en bok som heter typ Sibling rivalry, how to teach your kids how to live together so you can live too. Massa bra tips!

  • Fru Ve

    Mina två söner som är 5 och 8 år bråkar mycket också och det har varit så hela tiden i perioder. De tips jag har är att du försöker analysera i vilka situationer det blir värre och kanske agera utifrån det. Mina är väldigt känsliga för hunger och trötthet. T.ex. sent på eftermiddagen då vi ska göra mat kan vara en kritisk tidpunkt. Bäst är då att försöka sära på dem om det går. T.ex låta en spela och en är med mig och fixar. Mina blir mer osams t.ex. på långa lov då de är tillsammans hela dagarna. Att hitta på olika aktiviteter med dem när det går om vi är två vuxna hemma är toppen.

    Om bad är en bra aktivitet så låt sonen bada en stund dagligen medan du och flickan gör något annat bredvid? 

Svar på tråden Syskon som bara bråkar