• buggi

Alla barnkläder i samma butik, vilken?

Så nu är det snart dags för höstkläder, och jag har inte lust att vare sig springa omkring i en massa affärer eller näthandla, loppisfynda etc, utan tar barnen (son 8 år och dotter 11 år) till en affär dr vi kan köpa rubbet. Båda har vuxit rejält i sommar och hade utslitna kläder reda ni våras så de behöver allt utom skor, ytterkläder och tunna sommarkläder som de har nu. 

Vilken affär sk vi gå till? Ekonomin är god, men jag betalar ogärna för "märket" - däremot för kvalitet/rättvist etc. I detta läget är dock huvudsaken att barnen ska se helt normala ut (de bryr sig förvånansvärt lite själva, så länge det inte skaver eller kliar).

• Svar på tråden Alla barnkläder i samma butik, vilken?
  • mammaåten

Åhléns brukar väl ha det mesta, i alla fall i Stockholm.

Brukar finnas varierade märken av olika kvalité och pris :)

• buggi
    Frontline skrev 2016-08-01 18:27:57 följande:

Gekås

Där handlade vi kläder en gång, men det gör jag inte om - pyjamasen var ju bredare än lång efter en tvätt. Jag vill köpa kläder som håller till de växer ur dem i alla fall, helst ska de gå att skicka vidare efter det men det är kanske att anse som en bonus.
  • nnnnnnnn

Åhlens om barnen gillar den stilen.

Annars har Name It bra grejor tycker jag.

Cubus har varit helt OK.

PoP fungerar utmärkt.

• Friedan

Åhlens har mycket bra och olika märken. Annars så handlar jag mycket till mina barn på Stadium. Jeans brukar vi köpa från HM. (så då blir det två butiker....)

Gällande Polarn o Pyret så är det bra kläder men i den åldern har i alla fall mina barn vägrat dessa kläder (det har varit ok om märken inte synts )

Svar på tråden Alla barnkläder i samma butik, vilken?