• Mimmimatilda94

    bim +3 negativt gravtest

    Hej hej!
    Nu har jag och min sambo försökt att bli gravid i 4 månader, detta är det 4e försöket. Slutade med p-stav i början på mars, fick mens 1 vecka senare och så var vi igång med försökandet. Mensen har kommit som en klocka varje månad och vi har blivit lika besvikna varje gång. Denna gången så har vi inte använt oss av några ägglossningstest eller någonting utan drog till Gran Canaria och bara njöt. Blev väl sex nästan varje dag men har ingen aning om när eller om jag hade ägglossning. Tror jag brukar har det nästan varje månad, känner det ganska bra när det väl är igång. Men vet inte om jag kände det nu, hade fullt upp med å bada å sola.

    Men hur som haver så skulle jag haft mens för 2-3 dagar sedan nu och har trott att jag haft mensvärk förre gånger och varit och tittat. Men ingenting. Tog CB gravtest på BIM men då var det negativ.

    Är det så att det är garanterat att jag inte är gravid då eller? Jag har inga symptom av gravid över huvud taget, vad jag vet. Har aldrig varit gravid förr. Blev dock yr vid ett flertal tillfällen förut, tror jag aldrig upplevt nått sånt förut.

    Är det någon som sitter i samma sits?

    Jag brukar i alla fall vara punktlig med mens så blir ju hoppfull, men tror ni det är kört då gravtestet på bim var negativt?!

  • Svar på tråden bim +3 negativt gravtest
  • IA89

    Hej!

    Jag och min sambo har också försökt i 4 månader. Tog ut spiralen i April och blev gravid ägglossningen där efter men det slutade tyvärr i tidigt missfall. Efter det har det inte gått trots vi testat med ÄL stickor och prickat in ÄL. Idag har jag BIM, ingen mens i sikte och negativa test. Vet varken ut eller in?!

  • AnonymEå

    hej . försökt hitta en lämplig tråd men hittar bara gamla. gjorde två test med morgonurinet imorse bmi-2 . fick svaga streck på båda som ändå syns i alla ljus å utan att vinkla dom . gjorde sen några timmar senare ett till som inte visade någonting . alls ! undrar nu om det kan va så att det var morgonurinet som hade mer hormon eller om det e så att testerna e fel . dom är från graviditetskoll. 

  • AnonymEå

    översta är ett ägglossningstets för ville jämföra vart strecket skulle va 

  • IA89
    AnonymEå skrev 2016-08-02 14:22:06 följande:

    översta är ett ägglossningstets för ville jämföra vart strecket skulle va 


    De ser ju onekligen positiva ut! Vänta någon dag och ta nytt test. Vågar mig på ett grattis!
  • Mimmimatilda94

    Jag har hört att man ska testa med morgonurin om man testar tidigt då det fått ligga i blåsan länge och då sugit ut sig mer av graviditetshormon eller nått.

  • fjanten

    Det är när du har ägglossning som styr när du sedan kommer få din mens. Alltså hade du kanske ägglossning senare än du trott den här månaden, och därför kanske din mens är något sen?

    Jag har normalt sett ägglossning mellan dag 14 och dag 16, sedan har jag en lutealfas på 12 dagar (dagar mellan ägglossning och att mensen börjar). Men när jag blev gravid med den som är i magen nu hade jag ägglossning på dag 22, och därmed förflyttades ju "bim" dagen. Det kanske är så för dig med - så mensen inte är sen alls ännu? Med tanke på att du inte har koll på när du hade ägglossning.

  • prinsessan15
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-02 13:40:50 följande:

    Hej hej!
    Nu har jag och min sambo försökt att bli gravid i 4 månader, detta är det 4e försöket. Slutade med p-stav i början på mars, fick mens 1 vecka senare och så var vi igång med försökandet. Mensen har kommit som en klocka varje månad och vi har blivit lika besvikna varje gång. Denna gången så har vi inte använt oss av några ägglossningstest eller någonting utan drog till Gran Canaria och bara njöt. Blev väl sex nästan varje dag men har ingen aning om när eller om jag hade ägglossning. Tror jag brukar har det nästan varje månad, känner det ganska bra när det väl är igång. Men vet inte om jag kände det nu, hade fullt upp med å bada å sola.

    Men hur som haver så skulle jag haft mens för 2-3 dagar sedan nu och har trott att jag haft mensvärk förre gånger och varit och tittat. Men ingenting. Tog CB gravtest på BIM men då var det negativ.

    Är det så att det är garanterat att jag inte är gravid då eller? Jag har inga symptom av gravid över huvud taget, vad jag vet. Har aldrig varit gravid förr. Blev dock yr vid ett flertal tillfällen förut, tror jag aldrig upplevt nått sånt förut.

    Är det någon som sitter i samma sits?

    Jag brukar i alla fall vara punktlig med mens så blir ju hoppfull, men tror ni det är kört då gravtestet på bim var negativt?!


    Har du tagit ett gravtest nu eller bara dagen för bim? Vissa visar ju senare. Om inte mensen kommit skulle jag ta ett test imorgon med morgonurinen!
  • Ippaas

    Samma för mig här. BIM+8 och varken plus eller mens... Fattar ingenting. Får väl bara acceptera att mensen hoppat över denna månad. Fick rådet av en barnmorska att testa om en vecka igen.

  • Mimmimatilda94

    Prinsessan15, testade på dagen jag skulle ha mens. Ingenting ännu. Körde med clear blues test å tydligen ska ju dom fungera ganska tidigt?

  • prinsessan15
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-02 15:43:48 följande:

    Prinsessan15, testade på dagen jag skulle ha mens. Ingenting ännu. Körde med clear blues test å tydligen ska ju dom fungera ganska tidigt?


    Har du barn sen innan? För jag har hört att det finns de som plussar sent också. Om mensen är sen tycker jag det är värt ett till test! :)
Svar på tråden bim +3 negativt gravtest