• rymdblomma

    Idun eller Magnolia?

    Jag och sambon har svårt att komma överens... Jag vill att vår nyfödda lilla tjej ska heta Magnolia (har 'vetat' att min dotter ska heta så i många, många år) och sambon röstar på Idun. Vad tycker Ni?! Det brinner lite i knutarna, för tösen har varit namnlös i över tre månader nu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-02 21:13
    Tack för all respons, den finkänsliga och den ofinkänsliga! Ett beslut är taget ??????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-02 21:15
    (Hoppsan, emojis blev visst till frågetecken...)

  • Svar på tråden Idun eller Magnolia?
  • Aniiee

    Idun är i alla fall ett namn......


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Frontline

    Idun helt klart av dessa två namn...
    Magnolia låter som nån hemsk sjukdom...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MallaL

    Magnolia är nog inget lyckat tilltalsnamn, men det fungerar utmärkt som andranamn! Idun Magnolia låter bra

  • Frontline
    rymdblomma skrev 2016-08-02 17:37:10 följande:
    Det brinner lite i knutarna, för tösen har varit namnlös i över tre månader nu.
    Fast har det inte brunnit lite för mycket redan?
    Det ska väl vara inskickat inom 3 månader.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • fluu

    Idun. vackert och starkt. Magnolia ser fint ut i skrift och är en vacker blomma, men som tilltalsnamn känns det stolpigt. men inte fult. ta det som andranamn kanske?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Emma)

    Håller med din sambo, tycker tyvärr Magnolia är ett väldigt fult namn.

  • Anonym (T)

    Idun.
    Magnolia möjligen som andranamn, men inte som tilltalsnamn. 

  • Lowika

    Älskar ju blomman Magnolia! Men.... tyvärr får jag nog ändå säga Idun av de två.... Magnolia fungerar helt enkelt dåligt som namn.

  • Lottalottas2

    Idun!
    Jag ska snart bli farmor och hade det blivit en tjej så skulle hon fått heta just det.

    Magnolia gillar jag inte alls. Ungefär som att få heta Krysantemum. Eller Liljekonvalj.

Svar på tråden Idun eller Magnolia?