alesig skrev 2016-08-03 20:04:21 följande:
Du har så rätt. Vi försöker bli gravida :) :) :)
När man väl bestämt sig för bebis så vill man ju va gravid helst igår ;) så du rekomnderar att jag testar ÄL stickor varje månad så jag vet när ÄL är? Och gör det ända frsm tills jag plussar? Eller? :)
Alltså, jag blev gravid med assisterad befruktning (insemination genom sjukvården) så jag var TVUNGEN att testa med stickor. Om du och din partner har regelbunden sex så behövs det kanske inte. Om ni inte har försökt länge och det verkar som om ni har svårt att bli med barn? Samtidigt har jag vänner som på en gång börjat med stickor. Upp till er skulle jag säga! Det beror ju på hur ofta man har sex, hur länge man försökt, hur stort ens kontrollbehov är (!) och ens preferenser bara. Jag har inte någon erfarenhet av graviditet genom sex men har hört om folk som till exempel har sex varannan dag runt tiden för ägglossning. Men om man av olika skäl inte vill/kan ha sex så mkt så är det ju en annan sak. Du är inte bara fertil på ägglossningsdagen eftersom spermierna lever några dagar inuti kroppen. Men om du VILL ha koll på just ägglossning, då rekommenderar jag stickor.