• Jessicaa_85

    Illamående igen i slutet av grav ??!

    Är idag i vecka 36 oc har senaste veckan börjat må illa igen å de blir bara värre å värre :( nu är ju dessutom bebis så stor att man måste tvinga sej å äta trots absolut noll matlust :( nån som vart med om samma ? Mådde helvetiskt fram till v 20 å trodde det var över helt sen :(

  • Svar på tråden Illamående igen i slutet av grav ??!
  • syntharen

    Jag känner igen det. Jag mådde kräkilla fram till v 18-20 nånting och var heltidssjukskriven till v 17 och sedan halvtidssjukskriven. Började må bättre efter v 18-20 men nu när jag kommit över v 30 börjar jag må mer och mer illa igen. Idag är jag i v 35. Jag misstänker att det är att livmodern trycker på magsäcken samt att iaf jag blir extremt trött i perioder på dagen, speciellt mellan 15-17 på eftermiddagen. Det är sjukt jobbigt. Att borsta tänderna på morgonen är inget alternativ längre då jag i så fall känner mig kräkfärdig flera timmar efteråt. Tröstar mig med att det förhoppningsvis inte är så länge kvar tills den lille kommer ut.

  • KissMeQuick

    Jag är i vecka 29 och har haft upp och ner med illamående och olust att äta hela grav. Jag fick mage tidigt och tror också att det är tryck på magsäck som orsakar vårt elände. Periodvis använder jag en kost app för att räkna ut hur mycket jag får i mej , om det är tillräckligt. Det som hjälpt mej är att äta lite men ofta. Drick mycket vatten och ät frukt.

    I min förra grav fick jag gallbesvär och låg inne på sjukan i vecka 25. Gallbesvär kan oxå ge illamående och kräkningar. Ngt att kolla upp kanske? Det kan bli ökat tryck på gallblåsan oxå.

  • Olga89

    Jag hade en dag förra veckan då jag kräktes 10 gånger minst! Så trodde det var magsjuka på gång, men dagen efter var jag helt normal igen. Idag när jag bytte blöja på dottern blev jag sjukt illamående och var tvungen att kräkas 5 gånger sedan dess. Funderar på om jag helt enkelt är extra känslig och har lågt immunförsvar tack vare graviditeten. 38+1 idag. Annars inga andra symtom.

Svar på tråden Illamående igen i slutet av grav ??!